משפחותיהם של אלכס דנציג ויגב בוכשטב עודכנו כי נרצחו בעזה - גופותיהם מוחזקות בידי חמאס

ההחלטה לקבוע את מותם התקבלה על בסיס מידע מודיעיני שאומת בעת האחרונה • ההערכה היא כי נרצחו במרחב חאן יונס • נבחנת גם האפשרות כי נורו בשוגג על ידי כוחות צה"ל • סהר קלדרון, אשר שוחררה משבי חמאס: ״פגשתי את יגב בשבי, המדינה יכלה להציל אותו״

.. צילום: .

משפחותיהם של החטופים אלכס דנציג ויגב בוכשטב התבשרו כי השניים נרצחו לפני כמה חודשים בעזה וכי גופותיהם בידי חמאס.

ההחלטה לקבוע את מותם התקבלה על בסיס מידע מודיעיני שאומת בעת האחרונה ושהוביל אמש (יום ראשון) למסקנה שהם אינם בחיים. הקביעה אושרה על ידי ועדה מיוחדת וההערכה היא כי דנציג ובוכשטב מתו במרחב חאן יונס.

נסיבות מותם עדיין נבדקות לעומק. בין השאר, נבחנת האפשרות כי הם נורו בשוגג בידי כוחותינו.

יגב בוכשטב. מוזיקאי ובונה גיטרות, צילום: באדיבות המשפחה

יגב בוכשטב, בן 35 מנירים, נחטף עם בת זוגו רימון, ששוחררה בעסקת החטופים. במרץ השנה פרסם ארגון הטרור חמאס כי הוא מת בשבי בגלל "רעב ומחסור בתרופות".

רימון ויגב הכירו עוד מאז ימי בית הספר וניגנו בלהקה משותפת בתיכון, שניהם ילידי העוטף. יגב נולד בקיבוץ נירים ורימון בקיבוץ מגן. לפני כשנתיים התחתנו. שניהם מוזיקאים: יגב בנה גיטרות וניגן, רימון מתופפת. הממ״ד שממנו נחטפו לעזה ב-7 באוקטובר היה בית המלאכה שבו בנה יגב את הגיטרות שלו. 

יגב ורימון. "סיפור אהבה כל כך גדול", צילום: מהאלבום המשפחתי

סהר קלדרון, ששוחררה מהשבי, פרסמה היום: ״פגשתי אותו והייתי איתו בשבי, כואב לי הלב כי אני יודעת שהוא היה בחיים, המדינה יכלה להציל אותו״.

סהר קלדרון, צילום: גדעון מרקוביץ'

אלכס דנציג מניר עוז, שנחטף לעזה ב-7 באוקטובר, נולד לניצולי שואה והיה ממייסדי המסעות לפולין. הוא הכשיר מדריכים רבים שליוו קבוצות רבות שיצאו למחנות הריכוז. אתמול (ראשון) ציינו קרוביו וחבריו את יום הולדתו ה-76

אלכס דנציג. משפחתו התבשרה שהוא נרצח בעזה, צילום: באדיבות המשפחה

"אבא יקר ואהוב שלי, היום אתה בן 76. חלפו חודשיים והדבקת את הגיל של המדינה. המדינה שיותר מ-50 שנה נשמת את שדותיה בוקר-בוקר. אותה מדינה שבמשך שנים הזניחה את הביטחון שלך ושל חבל הארץ שאתה כל כך אוהב", כתב בנו יובל.

"באוקטובר, בדרך חזרה מנשיא פולין, הייתי בטוח שחוזרים לארץ ותוך כמה ימים אתה שוב בבית. הרי לא הגיוני שאזרחים יישארו בידי חמאס, העולם לא יאפשר את זה. אבל התבדינו. כבר תשעה חודשים ואין אור", הוסיף יובל. "עוד כמה ימים מתחילה האולימפיאדה. עם מי אדבר על ענפי ספורט שרק אתה מכיר? בלי לשמוע את הפרשנות שלך".

"ממשיכים להתעלל בחטופינו"

"פורום תקווה" מסר בעקבות פרסום הידיעה: "הפורום משתתף בצער משפחות דנציג ובוכשטב עם הודעת האיומה על רציחתם בשבי חמאס של אלכס ויגב.

"הרצח המזעזע הזה מוכיח לנו שוב מי עומד מולנו. אחרי שאנסו, טבחו והרגו באכזריות בשמחת תורה הם ממשיכים ומתעללים בחטופינו ברצועת עזה.

"אנו קוראים לראש הממשלה, לקבינט המדיני ולדרג הצבאי - המשיכו להכות וללחוץ את חמאס כדי שנוכל להשיב את כל החטופים כמה שיותר מהר, אין להם זמן ורק לחץ צבאי אגרסיבי יקרב את חזרתם הביתה של הילדים שלנו עם שאר החטופים כולם".

דנציג במצעד החיים, צילום: אבישג שאר ישוב

מארגון מצעד החיים העולמי נמסר כי "הארגון מתאבל על רציחתו של ההיסטוריון ואיש החינוך אלכס דנצינג, שנחטף ב-7 באוקטובר מביתו בניר עוז ונרצח על ידי מחבלי החמאס בעזה לפני מספר שבועות. אלכס היה ממייסדי מסעות הנוער לפולין, אדם שקידם דיאלוג ישראלי-פולני, וחינך דורות של מורים ותלמידים על זיכרון השואה... ביום קשה זה אנו מבקשים להשתתף בצערה העמוק של המשפחה, שהפכה עולמות כדי להשיב את אלכס הביתה בחיים. יהי זכרו ברוך".

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: "למעלה מתשעה חודשים של לחימה וההפקרות עודנה ממשיכה. בעוד שיש החושבים כי החטופים סובלים ולא מתים, הרי ההוכחה המצערת שלא כך המצב. כל יום שעובר- זוהי סכנת חיים ממשית לבנינו ובנותינו שעדיין נמצאים בשבי. אסור לנו להמשיך להתנהל כפי שאנו מתנהלים. לא נוכל להשתקם כל עוד הם עדיין שם, ואנו קוראים להחזרת כלל החטופים ולעסקה עכשיו! החזרתם היא המשימה העליונה והחשובה ביותר- את החיים לשיקום ואת החללים שלא הספקנו להציל לקבורה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר