אתר אונר"א הישראלי שחושף את פני הסוכנות ומעצבן את הפרו־פלשתינים

בהשקעה קטנה יחסית של כמה מאות אלפי שקלים הקים משרד התפוצות אתר אינטרנט ובו מידע על מעורבותם של עובדי הסוכנות בטבח 7 באוקטובר • הקמפיין הצליח לעורר את זעמם של דוברי סוכנות הסעד, כמו גם של התקשורת הפרו־פלשתינית בעולם

מבנה אונר"א ברפיח שבו נמצאו אמצעי לחימה. צילום: אורן כהן

באתרי חדשות פרו־פלשתיניים העלו לאחרונה על המוקד קמפיין אינטרנטי ישראלי החושף את פניה של אונר"א – ומסב אי־נוחות גם לסוכנות וגם לתומכים בפלשתינים.

פשיטה על מתחם אונר"א: הכוחות מצאו רחפנים, רקטות, מקלעים ועוד // דובר צה"ל

בהשקעה קטנה יחסית של כמה מאות אלפי שקלים הקים משרד התפוצות אתר אינטרנט ובו מידע על מעורבותם של עובדי הסוכנות בטבח 7 באוקטובר, ואף רכש את מילת החיפוש "אונר"א" במדינות המממנות את הארגון כך שהעמוד יעלה בתוצאת החיפוש הראשונה.

באמצעות האתר נחשפו אלפי גולשים מאז מאי למעורבות של אנשי אונר"א בטרור, כולל אנשי חמאס שפעלו בחסות סוכנות הסעד לפליטים פלשתינים של האו"ם. בין היתר, האתר מציג שמות ומידע על מנהלי בתי הספר של אונר"א המעורבים. עוד מוצג כי ישראל כבר התריעה בפני הסוכנות על כ־100 מחבלים שהועסקו בשורותיה.

תיעוד של כטב״ם שאותר במבנה אונר״א על-ידי כוחות מגלן ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

יותר מעשרה אחוזים מבכירי המחנכים באונר"א עזה הם חברים בארגוני טרור, וב־30 מתקני הארגון ברצועה נמצאו תשתיות טרור - פירי מנהרות וחוות שרתים.

"כאשר גולש בארה"ב, בריטניה, איטליה, גרמניה, אוסטריה או צרפת חיפש מידע על אונר"א, תוצאת החיפוש הראשונה הפנתה לאתר הישראלי", אומרת הדס מימון, ראש תחום קמפיינים בינלאומיים במשרד התפוצות. "כך גם נדחקו מטה בגוגל תוצאות שבהן מידע מטעה על פעילות הארגון בעזה", היא מתארת את הקמפיין שהצליח לעורר את זעמם של דוברי סוכנות הסעד, כמו גם של התקשורת הפרו־פלשתינית בעולם.

למשל, ב"ערב ניוז" נכתב כי "הסוכנות דוחה את הטענות שהועלו נגדה בפרסומות שעלו בגוגל, וטוענת כי אינן מציאותיות. פרסומות אלה מאתר הממשל מכילות טענות לא מבוססות, לרבות האשמתם של אנשי אונר"א בפיגועים ב־7 באוקטובר, וכי בסוכנות פועלים אנשי חמאס וארגונים נוספים". העיסוק הרב בעמוד בתקשורת הפרו־פלשתינית, אומרת מימון, רק מבהיר את יעילותו.

לוחמי צה"ל במטה אונר"א בעזה (ארכיון), צילום: רויטרס

"מדובר בקמפיין קטן ונקודתי אך אפקטיבי", היא מוסיפה. "פגענו פה בעצב רגיש, באמצעות תקציב קטן יחסית לעומת עשרות מיליונים שהושקעו בהסברה". המל"ל, משרד החוץ ומערך ההסברה הלאומי מספקים באופן ממוקד את הנתונים על מעורבות הסוכנות בטרור.

"אונר"א היא סוכנות־בת של חמאס. נקודה", אומר שר התפוצות עמיחי שיקלי. "עובדים המועסקים בסוכנות השתתפו באופן פעיל כמרצחים בטבח 7 באוקטובר, ומתקניה שימשו תשתיות מודיעין ותשתיות אופרטיביות של חמאס. את הקשר ביניהם אנחנו פועלים לחשוף בכל האמצעים העומדים לרשותנו, וזה שגורמים אנטי־ישראליים מוצאים לנכון להתלונן על הפעילות שלנו רק מעיד שאנחנו בדרך הנכונה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר