העדות המצמררת של הרב דיקשטיין בכנסת על זוועות 7 באוקטובר

"כרתו לגברים את איבר המין" • "מצאנו עגלת תינוק הפוכה עם הגופה שלו" • הרב ששירת במילואים בפיקוד דרום בתיאורים על המראות הנוראיים • הקטע המלא והקשה

הרב משה דיקשטיין בעדות על המראות הקשים של טבח שבעה באוקטובר // ערוץ הכנסת

התיאור המפורט של זוועות 7 באוקטובר – קשה לקריאה ולצפייה: הרב משה דיקשטיין, שהשתתף בהליך פינוי הגופות חשף אתמול (ראשון) בכנסת חלק מהמראות הקשים שבהם נתקל. (העדות בראש הכתבה)

"הגופה הראשונה שנתקלנו בה, זאת אומרת הדבר הראשון שנתקלנו בו, זה היה עגלה הפוכה. בתוך העגלה היה תינוק, והראש שלו היה זרוק בפינה עם סכין בתוך הראש", תיאר כשהוא נשנק מדמעות הרב דיקשטיין - הפועל במילואים בין היתר כמפקד אנו"ח (איתור נפגעים וחללים) בפיקוד דרום -  בישיבת השדולה למען האישה החרדית והדתית בכנסת שעסה בנושא "פשעי מין על רקע לאומני.

"לך תסביר לחייל מה לעשות עכשיו עם הדבר הזה. החדר מלא בלגן. האישה, כנראה האמא, שוכבת על הספה ודם נוזל לה מהמקום הצנוע. מה אנחנו יכולים לעשות. אז אנחנו עטפנו כמה שאנחנו יכולים לעשות. ואמרו לנו בהתחלה, זאת אומרת אני קיבלתי הוראה וזה מה שנתתי הוראה, בהתחלה לאסוף רק את הגופות, בשלב הבא יבואו לנקות את הדם וכל הזה.

הרב המשיך את התיאורים הקשים: "וכך עברנו מבית לבית, שהשם ישמור, בתים, נשים שוכבות על הרצפה עם רגליים פתוחות, אי אפשר לתאר. עוד בית ועוד בית, אחר כך בשדה ודברים כאלה. הגברים כרתו להם את איבר המין, ונשים כרותות שדיים. אישה בהיריון עם בטן פתוחה עד חבל הטבור, יוצא החוצה התינוק עם סכין בתוך הגוף שלו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר