תקיפת חיל האוויר בתימן - "מורכבת מאין כמותה"

התקיפה ההיסטורית של מטוסי צה"ל מעבירה מסר לכל המזרח התיכון, וגם לידידינו, שיש גבול לסבלנות ולאיפוק גם אם זה נוגד את האינטרסים שלהם

התקיפה בתימן. צילום: אי.פי.אי

ראשית לכל, מלוא הערכה לטייסים ולאנשי חיל האויר על התקיפה ההיסטורית בתימן. לא על כל טיל או פגז שפוגע בשטח ישראל מגיבים בהפצצה מסיבית שכזו, אבל יש קו שחצייתו מחייבת תגובה הולמת גם בנזק שהיא גורמת לאויב וגם בהצהרה שהיא שולחת לחות'ים, לממשלת תימן, לשולחיהם האיראנים שנמצאים 200 ק״מ קרוב יותר, וגם לממשלת לבנון שחיזבאללה היא ישות פוליטית רשמית בממשלתם.

זהו מסר לכל המזרח התיכון, וגם – כך אני מאמין – לידידינו, שיש גבול לסבלנות ולאיפוק גם אם זה נוגד את האינטרסים שלהם. וזה מוסיף למורכבות של החלטה שכזו. ולתקיפה עצמה. זו היא תקיפה מורכבת מאין כמותה.

המרחק, כמות המטוסים, תאומי מהירויות, נתיבים וזמנים, מודיעין מדויק בזמן אמת ובטחונות במקרה של תקלות. אפס תקלות זו איננה מקריות. זו מקצוענות וזו רוח האנשים בכל המערכת המורכבת הזו.

נכון, נעשות בחיל האויר גם טעויות, חלקו של חיל האויר בטראומה של ה-7 באוקטובר כבר נחקרה ונחקרת בחיל ועוד תחקר אבל זהו חיל מצוין.

ומילה על רוח האדם. נחשפנו להתקפות קשות, לעיתים נבזיות, מחלקים בעם ישראל וגם מבית. לא אגיד שזה "לא מזיז לנו". זה פוגע, אבל גם אני יודע ששום התקפה, אפילו הנבזית ביותר לא מכרסמת כהוא זה באהבת הארץ שלכם ובמסירות הנפש של כולנו להמשיך ולהגן עליה, גם כדי לאפשר לכל מי שיש לו מה להגיד, שיגיד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר