"הכול ירד לטמיון": הסופרמרקט הצפוני בישראל נותר נטוש אחרי תשעה חודשי מלחמה

בשיחה עם "ישראל היום" מספר הבעלים, יונתן דיוויס: "זה עצוב, מפעל החיים שבו השקעתי עומד ריק, הסתובבתי בין המדפים, הכול מסודר ועומד מוכן ללקוחות, אבל תושבי מטולה ואני ביניהם לא בבית כבר כל כך הרבה זמן ואין צפי לחזור לכאן" • המרכול שנמצא בקצה הרחוב הראשי במטולה חשוף באופן מלא לירי מלבנון ונפגע קל מהדף טילים

"הסופר הלך קיבינימט": כך נראית המכולת במטולה אחרי יותר מתשעה חודשים שננטשה // צילום: יונתן דיוויס

בודד במושבה: כך נראה הסופרמרקט במטולה לאחר יותר מתשעה חודשי מלחמה בהם ננטש. הוא ממקום מטרים ספורים מגדר הגבול ושבוע לאחר מאורעות 7 באוקטובר נעזב. מוצרי המזון נותרו על המדפים, רובם פגי תוקף, ובעל חיים שמשוטטים במרחב ניצלו את ההזדמנות לספק לעצמם מזון זמין.

בשיחה עם "ישראל היום" אמר בעלי הסופר, יונתן דיוויס, שהגיע היום (ראשון) לבקר בעסק שנותר מאחור והתקשה להסתיר את רגשותיו, "זה עצוב. מפעל חיים שהשקעתי עומד ריק, הנזק עצום. המקום ספג פגיעה קלה מהדף של טיל שפגע לא רחוק אבל הנזק שנגרם למקום בהזנחה הוא עצום".

מטולה הנטושה והמופגזת במהלך המלחמה, צילום: אי.אף.פי

הוא מוסיף, "הסתובבתי בין המדפים, הכול מסודר ועומד מוכן ללקוחות, אבל תושבי מטולה ואני ביניהם לא בבית כבר כל כך הרבה זמן ואין צפי לחזור לכאן. אני הסופר הכי צפוני במדינה. בניתי את המקום בעשר אצבעות והכל ירד לטימיון". נדגיש כי סופר במושבה שנמצא בקצה הרחוב הראשי במטולה, חשוף באופן מלא לירי מאל חיאם ומרג' עיון מלבנון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר