אנו זקוקים לכם: אחיי החרדים, אל תקרעו את הצו

לא מדובר רק בגיוס לצה"ל, אלא התגייסות למשימה גדולה יותר של בניית עתיד טוב יותר לכולנו • זוהי קריאה לשותפות אמיתית, לאחריות משותפת ולעתיד משותף

חיילי גדוד נצח יהודה (ארכיון) . צילום: אי.פי.אי

אחיי בני המגזר החרדי, איננו מבקשים לשנות את מהותכם או לקחת מכם את ערכי היסוד שלכם. התורה, ההלכה, הלימוד וההתמדה, המורשת והמסורת - כל אלה הם חלק בלתי נפרד מכם, ואף חלק מכולנו כעם יהודי. אלה הם נכסי צאן ברזל של תרבותנו ומורשתנו המשותפת.

"אנחנו צריכים שתתגייסו לצבא, אנחנו לא יכולים לסחוב אתכם על גבינו": פעילי אחים לנשק בשכונת מאה שערים (ארכיון) //

אולם בעת הזו, אנו ניצבים בפני אתגרים ביטחוניים מורכבים. כדי להתמודד עם האויבים הקמים עלינו, עלינו לחזק את ההגנה על גבולותינו ואת ביטחון אזרחינו. זוהי משימה לאומית המחייבת את כולנו.

כמי שפרויקט חייו החל מתוך רצון אמיתי לשנות את פני העתיד הישראלי בעזרת צעירים וצעירות, וכמי שחש אובדן גדול על מותם של 16 מחניכיו שיצאו לקרב בתחושת שליחות ולא הכרח, אני אומר באופן חד־משמעי -  גיוס החרדים לצה"ל אינו רק עניין של מספרים. זוהי הזדמנות ייחודית ליצור לכידות חברתית עמוקה יותר בחברה הישראלית, במיוחד לאחר השבר הגדול שפקד אותנו ב-7 באוקטובר. שילוב צעירים חרדים בצבא, שהוא כור ההיתוך של החברה הישראלית, יתרום רבות לתחושת האחדות שנפגעה. זה יאפשר הבנה הדדית טובה יותר בין כל חלקי החברה ויחזק את הסולידריות הלאומית.

יתרה מזאת, שילוב זה יסייע לצמיחה כלכלית משמעותית. הכישורים והיכולות של הצעירים החרדים יכולים לתרום רבות לפיתוח ולחדשנות במשק הישראלי. זה יפתח בפניהם אפשרויות תעסוקה חדשות ויחזק את הכלכלה הלאומית. וכמובן, אין להתעלם מהתרומה הישירה לביטחון המדינה. הגיוון והעושר התרבותי שיביאו עימם החרדים לצה"ל יחזקו את יכולותיו ואת עוצמתו של צבאנו.

עמיר מנחם, צילום: .

השירות הצבאי פותח דלתות רבות בחברה הישראלית. הוא מקנה ניסיון מקצועי, כישורי מנהיגות, ורשת קשרים חברתית ומקצועית. כל אלה יכולים לסייע לכם בהשתלבות טובה יותר בשוק העבודה ובחברה הישראלית בכלל, תוך שמירה על זהותכם הייחודית.

לאורך ההיסטוריה שילבו גדולי התורה את הלימוד עם ההגנה על העם. מהמכבים ועד לוחמי גטו ורשה, יהודים ידעו תמיד לשלב בין עולם הרוח לבין ההגנה הפיזית. השירות בצה"ל הוא המשך ישיר למסורת מפוארת זו.

אנו זקוקים לצעירים החרדים לא רק כדי שיתגייסו לצה"ל, אלא כדי שיתגייסו למשימה הגדולה של בניית עתיד טוב יותר לכולנו. זוהי קריאה לשותפות אמיתית, לאחריות משותפת ולעתיד משותף. יחד, תוך כבוד הדדי ושמירה על ערכינו המשותפים, נוכל ליצור חברה חזקה, מאוחדת ובטוחה יותר עבור כל אזרחי ישראל.

רס"ן (מיל') עמיר מנחם הוא יוצא שייטת 13 ומייסד תנועת "חמש אצבעות"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר