לעצור את מצעד האיוולת של שחרור מחבלים רוצחים

אין לסכן את הבאים בתור להיחטף או להרצח הגם שהם ואנחנו לא יודעים שהם הבאים בתור

מחבלי נוחבה בכלא לאחר מעצרם. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

"נוכל לעמוד בזה", אמר אז ראש השב"כ לפני ביצוע עסקת שליט. "אני לא ערב שלא יהיו פיגועים אבל נוכל לעמוד בזה". היה חסר בסבטקסט המשפט הבא: נכון שאני לוקח סיכונים על חשבון אחרים אבל בודאי הם יוכלו לעמוד בזה כי אחרת "הילד" לא יוכל לחזור הביתה.

ואחרי שהעיתונות הפכה את הילד למטרה המרכזית של מדינת ישראל אז כח העמידה התפורר, ראש השב"כ ונתניהו נכנעו לקמפיין התקשורתי והובילו לעסקה עם החמאס.

מי ששילמו את המחיר היו אלה שנרצחו על ידי משוחררי עסקת שליט, כמו נצ"מ ברוך מזרחי שנרצח בדרכו לליל הסדר אצל משפחתו ורעייתו הדס שנפצעה קשה אך בגבורה תפסה את ההגה מידי בעלה והמשיכה את הנסיעה עם גופתו וילדיהם המבועתים אל מחוץ למקום המארב.

אחרי כן נרצחו שלושת הנערים שנחטפו על ידי משוחררי העסקה בגוש עציון ונרצחו במכונית. קטן עליכם סיפורי המוות של אלה ששילמו את מחיר העסקאות? לכו לאתר ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" ותראו את תמונות ושמות הנרצחים מידי משוחררי עסקאות.

לכו גם לתחקירי נדב שרגאי ב"ישראל היום", שבהם הוא סורק עסקאות נוספות מעסקת ג'יבריל ועד היום ותראו שכל עסקה תידלקה את ארגוני הטרור לעוד פעולות טרור בידיעה שהם ישוחררו ברגע שהם יחטפו ישראלים ויפתח הקמפיין התורן כולל צילומי החטופים על ידי החוטפים. כפי שקורה גם הפעם.

אחרי שמתבוננים בנתונים מבינים שהשאלות אינן ביטחוניות כי מבחינה בטחונית ברור שמדובר בסיכון האחרים הבאים בתור. (למרות שלא הם ולא אנחנו יודעים זאת). אלו שאלות ערכיות מוסריות. ובענייני מוסר הגנרלים והבכירים הנכבדים לא טובים יותר מהורים ששולחים את ילדיהם להילחם למרות הסיכונים. להיפך - הם מאד מושפעי תקשורת. והם, ההורים, סבורים שצריך לחתור לניצחון ולא להיכנע לטרור.

הם - אנחנו סבורים שאין לסכן את הבאים בתור להיחטף או להרצח הגם שהם ואנחנו לא יודעים שהם הבאים בתור. בוודאי לא אחרי הניסיון הנורא של 1,400 נרצחים על ידי סינוואר ששוחרר עם חבריו בעסקת שליט. בענייני מוסר צריך לשאול גם אותם כלומר אותנו ולא להתהדר ברקורד הביטחוני כשהם מודים שיש סיכון גדול אך "נוכל להתגבר''. לא, לא נוכל להתגבר במעשה האיוולת שבו אנחנו נכנעים לחמאס, משלמים מחירים נוראיים ועכשיו הוא גם מקבל ניצחון.

לכן אנו צועקים - לא לכניעה לחמאס ולסינוואר. תדע כל אם עבריה שכשהיא שולחת את ילדיה להילחם למען עמנו ארצנו ומסורת הדורות שהיא מפקידה את ילדיה בידיים אמונות ולא מוטות לכל רוח בהתאם לתקשורת וקמפיינרים עם תקציבי ענק עלומים במקורותיהם ותוך שימוש בסרטים ששיגרו החוטפים כדי להכניע את מדינת ישראל.

הכותב הוא סא"ל במיל' ויו"ר ארגון נפגעי הטרור "אלמגור''

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר