אביה של רוני אשל ז"ל: "יש בצה"ל מפקדים שנכשלו ועדיין ממשיכים לפקד"

משפחות התצפיתניות שנפלו בנחל עוז קיימו מסיבת עיתונאים ודרשו ועדת חקירה ממלכתית • זאת כחלק ממסע שיערך שלושה ימים ויבטא את תסכול תושבי העוטף • אתמול קיים נתניהו פגישה בת שלוש שעות עם המשפחות וציין כי הועדה תוקם רק אחרי סיום המלחמה

הורי התצפיתניות: "אם האשמים והאחראים לא יקבלו את העונש - אין עתיד למדינה" \ יוני ריקנר

משפחות התצפיתניות שנפלו במוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר קיימו היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית. הצהרת המשפחות מגיעה כחלק ממסע שיערך שלושה ימים ויבטא את תסכול תושבי העוטף.

צעדה בדרישה לוועדת חקירה, כעת מכפר עזה למפלסים

אתמול קיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פגישה בת שלוש שעות עם פורום "הקול שלהן - משפחות התצפיתניות", המייצג את המשפחות שאיבדו את בנותיהן, בלשכתו בירושלים. נתניהו השיב לשאלותיהם ואמר כי הדברים ייבדקו עד תום, והלקחים יופקו בכל הדרגים - לרבות בתחום המודיעיני, המבצעי, הצבאי והמדיני. אך ציין כי ועדת חקירה תוקם רק אחרי המלחמה, "זה לא הזמן".

אייל אשל, אביה של רוני אשל ז"ל, אמר כי "אנחנו דורשים את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לאסון התצפיתניות. אם היא לא תקום, לעולם לא יתוקנו הכשלים האלה".

התצפיתניות שנחטפו לעזה בתיעוד החדש שפורסם, צילום: ללא

אייל אשל, דיבר עוד ואמר: "אנחנו נמצאים במוצב נחל עוז סמל ההפקרה והגבורה. רק כמה קילומטרים מאיתנו נמצאים עדיין 120 חטופים וחטופות שנלקחו לפני תשעה וחצי חודשים בשבי והם עדיין לא פה. חמש מהן הן חברות של רוני, בנות שכולנו ראינו את סרטון החטיפה המחריד שלהן שנלקח ממש מפה. יפה השעה לעסקה שתחזיר את כולם באופן המהיר הביתה למשפחה שכל כך מחכה להן".

הכניסה לנחל עוז, צילום: ללא

"התכנסנו כאן היום כדי להתחיל את צעדת ההפקרה והגבורה - פה בבסיס נחל עוז איפה שהייתה גבורה אחת, של הבנות התצפיתניות והיכן שבאמת הייתה ההפקרה - הפקרה של אותו דרג צבאי ששלח אותן ביודעין למות כאן. אני רוצה להבהיר הבנות התריעו חודשים ארוכים לפני 7 באוקטובר שחמאס מתאמן מתכונן למשהו גדול.

הן ניסו לעניין במידע הזה את כל מי שיכול וצריך היה לשמוע ולהפיץ אותו הלאה - אבל לשווא. רוני שלי חזרה וסיפרה לי כל הזמן כמה מפחיד המצב ושחמאס על הגדר, פשוטו כמשמעו, ואף אחד לא עושה עם זה כלום. אני רוצה שתקשיבו לזה כולם ותגידו לי איך אפשר להסתכל לי בעיניים, אב שכול, ולהגיד לי 'לא ידענו'".

משפחות התצפיתניות שנפלו בנחל עוז קיימו מסיבת עיתונאים ודרשו ועדת חקירה ממלכתית, צילום: דודו גרינשפן

"אני רוצה לחשוף בפניכם עוד משהו מסמר שיער שחייב לחקור בוועדת חקירה ממלכתית במיידית! בלילה בין שישי לשבת השחורה, בערך בשעה 4:00 לפנות בוקר ידע צהל להקפיץ את הסמב"ציות אל המקום הכי רגיש במדינת ישראל. רק מה? את התצפיתניות שישבו כאן, קו ראשון לרצועה, בלי נשקים כשרובן ישנות במיטתן - אף אחד לא יידע בשביל מה אתם מכשירים חיילים לתפקיד מסויים, שמים בנות במקום הכי מסוכן ולא סימפטי שעות מול המסכים כדי לדלות מידע - ובסופו של דבר אתם לא עושים איתו כלום?"

"יש משפט שאומר תדע כל אם עבריה שהפקידה את גורל ילדיה בידי המפקדים הראויים לכך. ויש פה בצבא ההגנה לישראל מפקדים שנכשלו במשימתם ועדיין ממשיכים לפקד. תסתכלו לי בעיניים הדרג המדיני והדרג הצבאי ותבטיחו לי שתחקרו את כל הכשלים שקדמו ל-7 באוקטובר וכל ההפקרה שהייתה באותו היום. לא ננוח עד שנקבל את כל התשובות מועדת חקירה ממלכתית מסודרת ובלתי תלויה".

יונתן, אחיו של אלון שימריז: "רציתי להאמין שאחרי מה שעברנו המדינה שהפקירה אותו תשלם את החובה אליו, אבל טעיתי."

עדה מור, אימה של סמלת שיראל ז"ל, ציינה בתום הפגישה כי "ראש הממשלה אמר שזה מפריע ונעשה את הוועדה אחרי המלחמה. נתן לנו שלוש שעות מהזמן שלו ונתן לכל הורה לדבר. יש לי שאלה לראש אמ"ן: איך אתה עובד, איך אתה פועל כשהבנות שלנו מתריעות? אני רוצה לשאול את ראש אמ"ן מי נתן את האישור להגיד לבנות שלנו שלא תפרוץ מלחמה. ההתרעות של הבנות שלנו לא הגיעו לאמ"ן. ראש הממשלה בכלל לא ידע שהתצפיתניות יושבות כל כך קרוב לגדר בלי נשק, לא מקובל עלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר