לא ידעו ולא שמעו: העיתונים החרדים לא דיווחו על האברך מבית שמש שגויס על ידי איראן

המבשר, המודיע ויתד נאמן - שלושת העיתונים הנפוצים במגזר, בחרו להתעלם מהחסיד ששיתף פעולה עם סוכן איראני תמורת כסף • הסיבה: "על מנת לא להביך את הציבור החרדי בתקופה זו"

רחוב בבני ברק. צילום: יהושוע יוסף

גיליונות העיתונים החרדים יתד נאמן, המבשר והמודיע פורסמו הבוקר (רביעי) כאשר ידיעה אחת נעדרה משלושתם: הדיווח על הצעיר החרדי מבית שמש שגויס על ידי איראן.

שום התייחסות לריגול החרדי. שער יתד נאמן,

בעוד בתקשורת הדיגיטלית החרדית דיווחו על המעצר של האברך מבית שמש שנעצר בפרשיית ריגול חמורה, בעיתונות המיינסטרים העדיפו להתעלם. בשלושת העיתונים המובילים במגזר, העדיפו להתמקד בצווי הגיוס שאמורים להישלח החל מיום ראשון הקרוב אל בחורים חרדים ובמצב בצפון, אך הדרמה שטלטלה אמש את המדינה, לא קיבלה סיקור או אזכור.

עיתון המודיע. לא מציין את שיתוף הפעולה עם האיראנים., צילום: צילום מסך

ההחלטה התקבלה על ידי הוועדות הרוחניות ובמשותף על ידי שלושת העיתונים על מנת לא להביך את הציבור החרדי בתקופה זו. ולא להראות שחרדים מעורבים בסיפורים כאלה של צעירים חרדים הגולשים ברשת ומגיעים למעשים שכאלה.

עיתון המבשר. לא מציין את שיתוף הפעולה עם האיראנים., צילום: צילום מסך

אתמול פורסם כי כתב אישום הוגש נגד אלימלך שטרן, אזרח ישראלי חסיד ויזיניץ' מבית שמש, בעבירה של מגע עם סוכן חוץ מאיראן. על פי החשד, עמד בקשר באמצעות אפליקציית הטלגרם עם פרופיל בשם "ANNA ELENA", תוך שהתבקש על ידי הגורמים האיראניים לבצע משימות שונות כמו תליית מודעות בתל אביב, הטמנת כספים בנקודות שונות בירושלים ובתל אביב, העברת חבילות בהן ראש חיה או בובה כרותים לצד סכין ומסר מאיים, במטרה להניחן בפתח ביתם של אזרחים ישראלים, שריפת יער ועוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר