אביו של נמרוד כהן שמציין יום הולדת 20 בשבי חמאס: חושש שבני נפגע בתקיפות צה"ל

בני המשפחה צעדו ברחובות, עיר הולדתו של נמרוד • האב יהודה כהן: "העסקה תהיה טובה לעם ישראל"

האירוע לכבוד יום הולדתו של נמרוד כהן. צילום: באדיבות המשפחה

יום הולדת 20 בשבי חמאס: יהודה כהן, אביו של לוחם השריון נמרוד, שנלקח בשבי חמאס בקרב בקיבוץ נירים ב-7 באוקטובר, ציין הבוקר (שני) את היום המיוחד.

בני המשפחה בחרו להתחיל את ‏היום בצעדה בעיר רחובות, עיר הולדתו של נמרוד. לצעדה הגיעה גם רומי, אחותו התאומה של ‏נמרוד. האב מספר כי כמה חודשים לאחר החטיפה ‏הם קיבלו אות חיים מנמרוד שנמצא בשבי באמצעות חטופים ששוחררו.‏

כהן, בניגוד למשפחות חטופים אחרות, מעודד מניסיון החיסול של מוחמד דף ושל סגנו ראפע ‏סלאמה וחושב שהיא תקדם עסקת שחרור חטופים משבי החמאס. "במלחמה כמו במלחמה, לחסל ‏בכיר בחמאס זה חשוב ודף הוא בן מוות. היה צריך לחסל אותו וזה גם מועיל לדעתי בטווח הרחוק ‏להגיע לעסקה.

"אני לא חושב שזה יעכב את העסקה, הדבר הזה היה צריך לקרות ממזמן, החשש ‏היחידי שלי הוא האם נפגעו או נהרגו חטופים באירוע החיסול. בעבר כבר ידענו על אירועים שבהם ‏כוחות צה"ל פגעו בחטופים במסגרת ההפצצות".

הצעדה ברחובות, צילום: באדיבות המשפחה

כבר כמה חודשים שאביו של נמרוד כהן החטוף בעזה ובני משפחתו נוסעים ברחבי העולם ונפגשים ‏עם חברי פרלמנט ואנשים שונים מהקהילה הבינלאומית והיהודית. כהן נפגש גם עם האפיפיור ‏בוותיקן. ביקר באוטווה קנדה ונפגש עם ראש ממשלת קנדה, ביקר בסלובניה ומלטה, לונדון וצרפת ‏מדינות החברות במועצת ‏הביטחון והכל בניסיון להשפיע על קבלת ההחלטות.

השבוע יצאו נציגי ‏המשפחה לארצות הברית במשלחת בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה שם. הם צפויים ‏להיפגש ‏גם עם חברי קונגרס, אנשי הקהילה יהודית ועיתונאים.

התקבל אות חיים. הצעדה למען נמרוד כהן, צילום: באדיבות המשפחה

‏"אנחנו דורשים עסקה כוללת לשחרור כל החטופים". אומר כהן, "עסקה שתבוא במקביל להפסקת ‏אש, אנחנו רוצים לקבל את יקירינו בחזרה ועסקה תהיה טובה לעם ישראל כי אז תפסיק המלחמה, ‏יפסיק ההרג של חיילים ושל תושבי הדרום והצפון והם יחזרו הביתה. זה ישקם את הכלכלה ‏ואפשר יהיה להגיע לקואליציה אזורית תוך כדי נורמליזציה עם סעודיה כדי לסיים את כל האירוע ‏של החמאס, של החיזבאללה, של איראן כי רק קואליציה מקומית של מדינות ערב מתונות היא ‏זאת שתביא לנו שקט וביטחון".

לימור אשכנזי, מנהלת אורט רחובות: "נמרוד בוגר ביה״ס, סיים את לימודיו יחד עם אחותו התאומה רומי. נער שהשקט מאפיין אותו עם עיניים טובות וחיוך מאיר, נער ערכי מאוד. אוהב טבע ואוהב לטייל ברחבי הארץ ואף השתתף בחוגי סיירות. כולנו מייחלים לשובו במהרה בבריאות טובה יחד עם שובם של כל החטופים".

"השקט מאפיין אותו עם עיניים טובות וחיוך מאיר", צילום: ללא קרדיט
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר