רס"ל טל להט הובא למנוחות, בת זוגו עודדה את הלוחמים: "שלא תיפול רוחכם, תמשיכו את דרכו"

רבים השתתפו בהלווייתו של לוחם מגלן שנפל בקרבות ברצועה • אמו נפרדה: "בלתי נתפס שלא תיכנס יותר בדלת, ציווית לנו חיים" • אביו ספד לו: "כמה אהבתי לדבר איתך, ועכשיו זה לא יקרה יותר"

אמו של טל להט ז"ל שנפל בעזה, נפרדה: "בלתי נתפס שלא תיכנס בדלת, זה לא הגיוני שאיבדנו אותך" // צילום: יוני ריקנר

"היית מדהים, תמיד רק חייכת": אלפים הגיעו להלווייתו של רס"ל טל להט, בן 21 מכפר סבא, שהובא היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין בעיר. הוא הותיר אחריו הורים ואח.   

רס"ל טל להט, צילום: דובר צה"ל

רונית, אמו של טל, נפרדה מבנה: "טל יקר ואהוב, בלתי נתפס שאנחנו מדברים עליך בלשון עבר. בלתי נתפס שלא תיכנס יותר בדלת. בלתי נתפס שאיבדנו אותך. זכית לאהוב ולהיות אהוב. המשפחה היתה כ"כ חשובה לך. דיברת על הטיול הגדול אחרי השחרור והצעת שנבוא איתך. את הטיול הגדול כבר לא נעשה. בחרת לעשות את השירות הכי משמעותי. רצית להיות במאי גדול אחרי השחרור ולא היה לי ספק שהיית מצליח בזה. זכות גדולה להיות אמא שלך. אתגעגע לחיוך, לחיבוק. מותך ציווה לנו את החיים. השארת חותם בליבנו לעד".

"חיבקתי את המדים שלך"

רן, אבא של טל, ספד לבנו: "טל בני היקר, היית מדהים. היית אמיץ. היו לך חלומות לעשות סרטים בהוליווד. היית אדם טוב, הרבה יותר טוב ממני. למה בחורים מדהימים כמוך צריכים למות בגיל 21? איבדתי את היקר מכל. אתמול נכנסתי לחדר שלך וחיבקתי את המדים שלך. כמה אהבתי לדבר איתך. יותר לא נדבר. אמרת שהסיבה שאתה וחבריך נלחמים היא כדי לשחרר את החטופים. אני מבטיח לך שאני ואמא נפעל לשחרר את החטופים. סליחה, סליחה טל בני היקר".

"לוחם אמיץ". נפרדים מטל להט ז"ל, צילום: גדעון מרקוביץ

יונתן, אחיו של טל: "אני לא מאמין שאני מספיד אותך. קשה לעכל את זה. היית אדם הכי חי שיש וזה בלתי נתפס שאתה שוכב כאן ללא רוח חיים. כמה הייתי רוצה לחבק אותך עוד פעם אחת, לדבר איתך עוד פעם אחת. כמה רציתי לראות אותך בבית אחרי עזה כשאתה בריא ושלם. דיברנו על השחרור שלך ועל הטיול, ולצערי שניהם כבר לא ייצאו לפועל. אני גאה שיש לי אח כזה שנתן את כל כולו למדינה. אתה תחסר לי בהמשך חיי. אוהב אותך יותר מכל דבר בעולם".

בת הזוג של טל, תמר הלפרט, נפרדה: "אהבת אמת שלי. אני כותבת לך הספד ולא מאמינה. אתה הבטחת שתחזור אליי. תמיד לפני כניסות לעזה הייתי אומרת לך 'תשמור עליך בשבילי'. וכל פעם היית אומר 'ברור'. איך זה הגיוני שאני עומדת מול הקבר שלך וצריכה לסכם אותך? איך זה קרה לנו? היית התגשמות כל החלומות שלי. שושי שלי, כמה אהבנו אחד את השניה. כמה גרמת לי להיות מאושרת".

"היית מדהים". אלפים ליוו את רס"ל טל להט למנוחות, צילום: גדעון מרקוביץ'

"אהבתי אותך כמו שלא אדע לאהוב שוב. אני מתגעגעת אליך. היית הלב שלי ועכשיו הלב שלי נשבר ולא יחזור להיות מה שהיה. כמה דיברת על השחרור. כמה דיברנו על העתיד. כולם ידעו שטל ותמר זה נשמות תאומות. תמיד הלחצתי אותנו על חתונה. אני הייתי מוכנה להתחתן איתך מהרגע הראשון. אני לא מבינה למה אני צריכה להספיד אותך. טל אהב מאוד את הצוות. אני מבקשת מכם, שלא תיפול רוחכם. תמשיכו בדרכו ותדפקו להם את האמ-אמא. אני לא יודעת מה זה להיות תמר בלי טל ואני לא רוצה לדעת. אני מבטיחה להמשיך קדימה, זה מה שמגיע לך. אתה הכי טוב. שושי שלי, תודה על שלוש שנים של אהבת אמת".

 

"מצדיע לך"

נציג צה"ל, רס"ן כפיר לוגסי: "משפחת להט היקרה, אנו עומדים ומצדיעים המומים בעקבות האובדן הכבד. טל, עשית הכל כדי לשרת שירות משמעותי מתוך מחויבות לעם ולמדינה. בלטת בתפקידך ותמיד דאגת לחבריך לצוות. היית לוחם מוביל, כזה שחבריו הולכים אחריו בביטחון. טל, נלחמת כגיבור לצד חברייך. נלחמת כמו אריה בנחל עוז ושחררת יחד עם הצוות אזרחים. מותך הוא מות גיבורים. אני מצדיע לך".

יובל פיניש חבר ילדות: "לא דמיינתי את זה אף פעם. תמיד אהבתי אותך כי היית אתה. היית אותנטי. תמיד חייכת, גם כשהיה קשה. הייתה לך שמחת חיים. תמיד האמנת שאתה יכול. תמיד דחפת את כולם קדימה. השקעת והתקדמת מיום ליום וזה עורר בנו השראה. אי אפשר שלא לאהוב אותך. כולם אהבו אותך. נזכור אותך תמיד".

"לוחם אמיץ". נפרדים מטל להט ז"ל, צילום: גדעון מרקוביץ

יואב, חבר לצוות של טל במגלן, נפרד: "טלטול. אני בדרך כלל לא מדבר מול קהל, אבל בגלל שזה אתה אני מרשה לעצמי. אני לא מאמין שאתה לא כאן יותר. אין יותר את טלטול שיצחיק אותנו, שימליץ לנו על סרטים. אין לי יותר עם מי להתייעץ. דיברנו לפני שבוע על כמה שאתה תצליח בלימודי הקולנוע. סיפרתי לאחי הגדול שיש לי חבר בצוות שהוא כמו פסיכולוג בשבילי. אתה בחור שאין כמוך. אוהבים אותך, הצוות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר