ללא הליך סדור ובלי הצבעה: בנו של הרב יהודה דרעי מונה למחליפו כרב העיר באר שבע

הבן שמתגורר בכלל באשדוד, מונה ללא התייעצות עם תושבי העיר באר שבע או התחשבות בדעתם • הרב יצחק יוסף, שסיים את תפקידו כרב הראשי לישראל, הכתיר בלוויה את אברהם, בנו בכורו של הרב דרעי ז"ל לממשיכו

רבי יהודה דרעי זצ״ל, רב וראב"ד העיר באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית. צילום: יעקב כהן

רבנות העיר באר שבע עברה לבנו של הרב יהודה דרעי ששימש כרב העיר ונפטר אתמול. הבן אברהם שמתגורר בכלל באשדוד, מונה ללא התייעצות עם תושבי העיר באר שבע או התחשבות בדעתם וללא הליך סדור. הרב יצחק יוסף, שסיים את תפקידו כרב הראשי לישראל הכתיר בלוויה את בנו בכורו של הרב דרעי ז"ל לממשיכו.

״בהזדמנות זו אנחנו רוצים להכתיר את בנו, רבי אברהם דרעי… אני יודע שזה היה רצונו של המנוח. הוא רצה שבנו יישב תחתיו. אנחנו ממליכים אותו עכשיו, שאף אחד לא יהין חס ושלום להפר את הדבר הזה. נמצא פה ראש העיר. הוא שומע את הדברים״.

הרב יצחק יוסף: "מה אתם רוצים להיות טייסים? אתם רוצים להיות רמטכ"ל? התורה זה למעלה מהכל"

בימים כתיקונם רב עיר נבחר על ידי אספה בוחרת המורכבת מנציגי ציבור מקומיים. לאורך השנים נערכו שינויים רבים בהרכב האספה הבוחרת. על פי התקנות הנוכחיות 50% מחברי האספה הבוחרת הם חברי מועצת הרשות המקומית, והיתר הם מנכ"ל הרשות המקומית ונציגים מקומיים שמחציתם מתמנים על ידי מועצת הרשות המקומית ומחציתם מתמנים על ידי השר לשירותי דת.

הרב יוסף אמר עוד בלוויה: "תתפלל עלינו בשמיים להעביר ממשלת זדון מן הארץ, שלא יגייסו את בני הישיבות. שתוסר הגזירה הרעה הזו".

הרב הראשי יצחק יוסף: "אלפי טילים זרקו עלינו וברוך השם ניסים ונפלאות - בזכות מי? הרמטכ"ל? בזכות בחורי הישיבות" // דר וסחרת הפקות

בהספדו של האח יו"ר ש"ס אריה דרעי נחשף רובד ציני נוסף בהתייחסות של הסובבים את דרעי לתפקיד לו הוא ייחל ורצה להיבחר - הרב הראשי לישראל. "בחודש האחרון מאז שנודע לי על המחלה שלך, אני עושה חשבון נפש ואני לא ישן בלילות איך לא ידעתי את זה? איך נעלם ממני כל הדבר הזה כל השנה, איך לא הרגשתי את זה, אך העלמת את זה מאיתנו? היינו מטפלים בך. תמחל לנו".

גורמים המקורבים לאריה דרעי אמרו ל"ישראל היום" כי בניו של הרב יהודה דרעי לא גילו על דבר מחלתו ברבים מפני שחששו כי הדבר יקטין את הסיכויים של אביהם להיבחר לתפקיד הנחשק ולהיות מועמד מוביל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר