טרגדיה במודיעין עילית: אדם נהרג ואחר נפצע לאחר שנפלו לבור ביוב

צוותי חילוץ נאלצו לקבוע את מתו של יוסף אורן, בן 50 ואב ל-11 ילדים שנלכד בבור עם ריכוז גבוה של גזים רעילים • צעיר נוסף בן 26 פונה במצב בינוני לבית החולים

הזירה במודיעין עילית בה נלכד למוות יוסף אורן, בן 50 . צילום: יהונתן שאול

אירוע טרגי התרחש היום (יום שלישי) במודיעין עילית, כאשר יוסף אורן, בן 50 מהעיר, אב ל-11 וסבא ל-28 נהרג לאחר שנלכד לצד אדם נוסף בבור ביוב ברחוב אבני עזר.

למרות מאמצי החילוץ המורכבים הכוחות נאלצו לקבוע את פטירתו במקום. 

יוסף אורן, ההרוג במודיעין עילית, צילום: באדיבות המשפחה

הלכוד השני, צעיר בן 26, חולץ במצב בינוני ופונה לבית החולים שמיר-אסף הרופא.

בתו של יוסף אורן מספרת: "אבא שלי אינסטלטור. הוא תיקן תקלה בביוב, הסולם שלו נשבר לשניים והוא נפל לתוך הבור המזוהם. אנחנו המומים מהבשורה על מותו, פשוט מוות פתאומי ונורא".

הזירה במודיעין עילית בה נלכד למוות יוסף אורן, בן 50,

טפסר משנה עידו פרץ, מפקד תחנה אזורית בנימין, תיאר את מורכבות האירוע: "מדובר על שני אנשים הנמצאים בבור צר... על פי מדידות של חלל הבור, במקום ישנם ערכים רעילים גבוהים". בעקבות זאת, הוזנקו למקום יחידות מיוחדות לחילוץ, כולל יחידת "להבה" המתמחה בחילוצים מורכבים.

פראמדיק מד"א, טל, שהיה בין הראשונים להגיע לזירה, סיפר: "אזרחים הובילו אותנו אל בור הביוב, ראינו שמדובר ב-2 אזרחים שנלכדו בעומק הבור. לאחר פעולות חילוץ מורכבות של לוחמי האש הם חילצו אלינו גבר כבן 50 כשהוא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום. בנוסף חולץ גבר בן 26 במצב בינוני, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים."

כוחות מד"א נשארו ערוכים בזירה למקרה של נפגעים נוספים. הרשויות פתחו בחקירת נסיבות האירוע, כאשר ההשערה הראשונית היא כי מדובר בתאונת עבודה. גורמי הבטיחות קוראים לציבור להיזהר ולנקוט באמצעי זהירות מרביים בעבודה במקומות מסוכנים כגון בורות ביוב, בהם עלולים להצטבר גזים רעילים.

חובש רפואת חירום במד"א יוסי שטרנפלד סיפר: "אזרחים הובילו אותו אל הבור ביוב, ראינו שמדובר ב-2 אזרחים שנלכדו בעומק הבור. לאחר פעולות חילוץ מורכבות של לוחמי האש הם חילצו אלינו גבר כבן 50 כשהוא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום. בנוסף חולץ גבר בן 26 במצב בינוני, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שמיר-אסף הרופא".

בחודש אוגוסט האחרון, שני לוחמי אש נפלו לבור בעומק שמונה מטרים, בניסיון לחלץ צעיר לאחר שנפל לתוכו. בתחתית הבור הצטברו מים עומדים, שיחד עם זבל שנזרק יצרו גזים רעילים ומחסור בחמצן. תושב דיר אל אסד נעצר בחשד כי העסיק את ההרוג מאזור חברון.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר