בניית העיר הפלשתינית תימשך באין מפריע: המנהל האזרחי - לא מסוגלים לאכוף את החוק

לדברי היועצים המשפטיים של איו"ש ומשרד המשפטים, בכדי לעצור את הבניה שכבר החלה ולהרוס את המבנים שכבר הוקמו יש להיכנס למהלך של חקיקה • יו״ר ועדת חוץ וביטחון אדלשטיין הודיע לנציגי המנהל האזרחי שהוא מקצה להם שבועיים בלבד • "צו שלא יכלול התייחסות אסרטיבית לבניה הקיימת לא יהיה מקובל עלינו, אם אני כשר הבריאות הייתי פועל בקצב שלכם כל המדינה הייתה מתה"

העיר הפלשתינית בשלבי הקמה בשמורה ההסכמית במדבר יהודה. צילום: מועצת גוש עציון

הדיון בוועדת חוץ וביטחון על בניית העיר הפלשתינית הצליח להוציא את יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין מכליו. אדלשטיין, הודיע שינקוט בסנקציות אם לא תוצג בפניו, במסגרת לוח זמנים שהגדיר, התקדמות של ממש באכיפת החוק בשמורה ההסכמית - במדבר יהודה.

היועצים המשפטיים (יועמ״ש איו״ש ויועמ״ש משרד המשפטים), הסבירו היום (שני), בדיון כי בכדי לעצור את הבניה שכבר החלה ולהרוס את המבנים שכבר הוקמו במסגרת העיר הפלשתינית במדבר יהודה, יש לדעתם להיכנס למהלך של חקיקה.

יו״ר הועדה חה"כ יולי אדלשטיין הודיע לנציגי המנהל האזרחי שהוא מקצה להם שבועיים בלבד, ואמר: "צו שלא יכלול התייחסות אסרטיבית לבניה הקיימת לא יהיה מקובל עלינו. לוחות זמנים מעבר לשבועיים - לא נוכל לקבל. אם אני כשר הבריאות הייתי פועל בקצב שלכם כל המדינה הייתה מתה".

בניית העיר הפלשתינית במדבר יהודה. "איום אסטרטגי", צילום: מועצת גוש עציון

עוד הוסיף אדלשטיין: "אם תוך השבועיים האלה נשמע על פעולות אחרות של המנהל האזרחי – אנחנו נראה את זה בחומרה רבה מאוד ויהיו לזה השלכות. שלא נשמע יותר אף פעם שחסר כוח אדם לאיזושהי פעולה".

ירון רוזנטל, ראש מועצת גוש עציון אמר: "הח"כים שמתכנסים כאן פעם אחרי פעם אחרי פעם מבינים את דחיפות האירוע. את החשיבות האסטרטגית שלו למדינת ישראל ולמדבר יהודה. נציגי הממשלה לא מבינים את האירוע. במדחת יוסוף לא הבינו את האירוע. אנחנו מתחננים בפניכם: תבינו את האירוע, זה איום אסטרטגי, תתחילו לבצע הריסות ולהחרים כלים". 

ח"כ יולי אדלשטיין בדיון בוועדת חוץ וביטחון (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

בהתייחס לטענת חוסר כח האדם של המנהל אמר רוזנטל: "אני קורא כבר עכשיו לנציגי המנהל האזרחי ומשרד הביטחון: גייסו כבר עכשיו פלוגות מילואים ומג"ב תעשו מה שצריך על מנת שתהיה אכיפה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר