הסכנה האמיתית לא הגיעה ליהודים - וזו הסיבה שההממשלה טרם מצאה פתרון לפשיעה במגזר הערבי

כל עוד האלימות לא יוצאת מהישובים הערבים, הדבר נוח לה ולא יפריע לאף גורם • זה רק עניין של זמן עד שזה יציף את כל הארץ

הפגנה נגד האלימות במגזר, מול הכנסת (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

הרוב המכריע של הציבור היהודי, איננו מודע למתרחש באמת בחברה הערבית, בכל מה שקשור לאלימות, פשיעה, בשלטון ארגוני הפשיעה, האימה שמטילים עלינו ומעשי הרצח היום יומיים בכל הישובים הערבים. 

אלימות ופשיעה במגזר הערבי, צילום: ללא

אחת הסיבות העיקריות לכך היא היעדר הדיווחים בתקשורת, במיוחד מאז פרוץ המלחמה, אך בעיקר העובדה שהערבים נמצא בפריפריה ובשוליים הגיאו-פוליטיים והכלכליים של ישראל, עם זאת הסיבה העיקרית היא מדיניות ההזנחה והאפליה המכוונת של הממשלה הנוכחי, שמבחינת גורמים מרכזיים בה, המצב בחברה הערבית דווקא משרת אותם פוליטית ומגזרית.

לא פלא ששני השותפים בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על נושא הפשיעה בחברה הערבית - שר האוצר בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - לא רק שאינם עושים את תפקידם כראוי, הם מפריעים לגורמי המקצוע. במניעת תקציבים לרשויות המקומיות הערביות, ובתיעדוף משימות אחרת למשטרה והזנחת הנושא, בניגוד להבטחת "המשילות".

סמוטריץ' ובן גביר, צילום: יהודה פרץ

הממשלה טרם זיהתה את הסכנה הטמונה ליהודים לא פחות מהערבים, מנושא הפשיעה, ומה שמונע ממנה לפעול היא העובדה שהסכנה האמיתית לא הגיעה ליהודים, וכל עוד הפשיעה לא יוצאת מהישובים הערבים, הדבר נוח לה ולא יפריע לאף גורם בממשלה או במשטרה שממשיכה להוכיח כישלונותיה כל יום מחדש בחוסר המעש, בחוסר הידיעה, ובחוסר המוטיבציה לפעול נגד הפשיעה במיוחד המאורגנת.

משטרת ישראל, גיבורה על חלשים, ומתגמדת אל מול הפשיעה שגבתה עד כה 119 קורבנות רצח. היא שולחת עשרות שוטרים לפעול ביד מברזל להריסת בית בנגב או בגליל, או לדכא הפגנה נגד המלחמה או הממשלה, ושוטריה מתאמצים ומתעמתים כדי לקרוע דגל פשתין שהונף בעצרת מחאה. אך את הסכנות האמיתיות מהפשיעה, ומהירי ללא הפסקה, ומטעני החבלה, היא מעדיפה להעלם או להאשים את השב"כ שמכפה על פושעים ערבים שהם סייענים של הארגון.

זירת רצח בשפרעם, צילום: ללא קרדיט

הנשק הלא חוקי בישובים הערבים, לא יישאר עד אין סוף בתוך הישובים הערבים או בערים המעורבות, ועניין של זמן עד שיגיע לכל חלקי הארץ, יציף את הישובים היהודים, ויפגע ביהודים כמו שפוגע בערבים. אז הממשלה וזרועותיה השונים יבינו כי ההתעלמות וההזנחה היתה טעות איומה.

ממשלה שמטרתה העיקרית היא הישרדות שליטה וריסון וריסוק כל מי שחושב בצורה שונה ממנה, שלא הצליחה להגן על היהודים בדרום והצפון ממלחמה, לא תדע להגן על האזרח הערבי שאינה רואה את עצמה כמייצגת אותו והוא אינו חלק מהבייס שלה או חלק מהחברה הישראלית.

אותה ממשלה שמתגאה שהיא מחלקת עשרות אלפי נשקים לאזרחים יהודים, עוד תגלה שאותם נשקים דווקא יזלגו לגורמים ערבים עבריינים בדיוק כמו שמתרחש שנים רבות עם ההברחות מצה"ל, אז היא תבין את גודל האירוע, ולא, אני לא שוכח שיש אחריות גם על החברה הערבית, אך פער גדול באחריות בין מי שאמור לחנך, לבין מי שאמור לאכוף את החוק ולהגן על האזרחים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר