זעקת האימהות: "נתניהו, אל תפספס את ההזדמנות להחזיר את ילדינו"

מאות ישראלים התכנסו בכיכר הבימה לציון 9 חודשים לחטיפה • בהצהרה משותפת דרשו האימהות לאשר את העסקה המונחת על השולחן

סילביה קוניו אימם של אריאל ודוד החטופים בעזה: "ההסכם פה הוא במרחק נגיעה אנא ממך הלב שלנו האמהות כבר לא עומד בזה" // צילום: משה בן שמחון

מאות ישראלים, ובראשם אימהות חטופים, התכנסו היום (שישי) בכיכר הבימה בתל אביב לקראת "צעדת זעקת האימהות". האירוע מציין 9 חודשים בו נמצאים 120 ישראלים בעזה. במוקד הצעדה עמדה קריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו לאשר את עסקת החטופים המוצעת, שתביא לשחרור החיים ולהשבת גופות הנרצחים.

צעדת "זעקת האימהות", צילום: גדעון מרקוביץ

שירה אלבג, אמה של לירי, אמרה: "כל אמא יודעת שהיא תלחם בלי מעצורים על הילדים שלה. כל אמא היא לביאה שמגינה על הגורים שלה ואני לא אפסיק ולא אנוח עד שלירי בבית במקום בטוח מוגנת ושלווה ישנה במיטתה. יש עכשיו הסכם על השולחן וצריך לגלות מנהיגות ואומץ כדי לחתום על העסקה. צריך להחזיר לנו את האמון והתקווה צריך להחזיר את כולם הביתה וזה אפשרי וזה קרוב יותר מתמיד".

רות סטרום, אימם של יאיר ואיתן הורן, הוסיפה: "צריך להגיע לעסקה, עכשיו! עכשיו! עכשיו! אני יודעת ש'יאו ואיתוש' שלי חזקים, ואני מדברת איתם כל יום.  אני רוצה לראות את כל החטופים, שוב כאן איתנו, לחבק אותם ושאני אוכל לחבק את 'יאו ואיתוש' שלי".

המונים בצעדת "זעקת האימהות" בבימה בתל אביב, צילום: גדעון מרקוביץ

סילביה קוניו, אימם של אריאל ודוד קוניו, פנתה ישירות לנתניהו: "תשעה חודשים אני מחכה, אבל אין לי עוד כוח לחכות. אני רוצה אותם עכשיו, איתי, בבית! הכוח שלי נגמר. אין יום שאני לא בוכה, ואין אפילו שניה אחת שאני לא חושבת מה עובר עליהם שם. אסור שזה יימשך. כל שעה שעוברת וכל יום שעובר גורם להם ולי - אמא שלהם - סבל כמו בגיהינום.  אדוני ראש הממשלה, ההסכם פה. הוא במרחק נגיעה. אנא ממך, הלב שלנו האימהות כבר לא עומד בזה. הלב שלנו נמצא בעזה. תחזיר לנו את הלב שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר