הקרב על עילת הסבירות וסאגת אוהלי חיזבאללה: השבוע לפני

מחבלים ביצעו פיגוע בלב תל אביב • המדינה סערה סביב עילת הסבירות • ונבחרת הכדורגל הצעירה הדהימה עם העפלה לחצי גמר אליפות אירופה • הנה סקירת האירועים המרכזיים שעיצבו את החדשות בישראל השבוע לפני

חברי כנסת אחרי אישור צמצום עילת הסבירות. צילום: אורן בן חקון

בתוך סבך החדשות הקשות המלוות את ישראל מאז פרוץ המלחמה  ב-7 באוקטובר, חזרנו שנה לאחור כדי להיזכר בכותרת ובנושאים שעלו על סדר היום שלנו. הנה כמה מהם:

אוהלי חיזבאללה בתוך שטח ישראל

נייר עמדה של המכון למחקרי ביטחון לאומי: "ישראל לא יכולה להסתפק בפעילות דיפלומטית לפינוי עמדות חיזבאללה בהר דב. התנהגותו של ארגון הטרור מונעת על ידי הבנה כי הקשיים הפנימיים מאז הקמת הממשלה מבשרים חולשה"

פיגוע דריסה ודקירה בתל אביב

אירוע טרור קשה התרחש בצפון תל אביב, כאשר עבד אלואהב חלאילה (20), תושב העיירה סמוע בדרום הר חברון, דרס ודקר תשעה אנשים, ביניהם אישה בהריון ברחוב פנחס רוזן בעיר. המחבל נוטרל על ידי אזרח שהיה במקום, הפצועים פונו לבית החולים. 

תיעוד פיגוע הדריסה והדקירה ברמת החייל // השבוע לפני שנה | השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

סערה פוליטית סביב עילת הסבירות

ועדת החוקה של הכנסת אישרה הצעה להגבלת עילת הסבירות, המשמשת את בית המשפט העליון לביטול או פסילת חוקים ומינויים. ההחלטה עוררה מהומה בוועדה. עשרות אלפים הפגינו ברחבי המדינה. 

תקרית בנמל התעופה באיסטנבול

שלושה ישראלים, אב ושני בניו, נעצרו בנמל התעופה באיסטנבול לאחר שהחמיצו את טיסתם לישראל - פרצו את השרוול וניסו לעצור את המטוס. השניים קפצו מהשרוול, שבגובה שלושה מטרים, לרחבת הטיסה, במטרה למנוע מהמטוס להמריא, ונעצרו על-ידי כוחות האבטחה במקום.

אחרי 47 שנים: נבחרת ישראל חזרה לאולימפיאדה

כ-20,000 ישראלים הגיעו לבטומי, גאורגיה, כדי לעודד את נבחרת הכדורגל הצעירה של ישראל בחצי גמר אליפות אירופה עד גיל 19.  אחרי בצורת של 47 שנים, הנבחרת הצעירה של ישראל בכדורגל, הבטיחה הערב (ראשון) את מקומה במשחקים האולימפיים בפריז 2024 זאת בעקבות הניצחון 0:1 של אנגליה על פורטוגל ברבע גמר יורו 2023.

החגיגה הגדולה של שחקני הנבחרת בדרך לאולימפיאדה בפריז, צילום: EPA

דחיית מינוי הרבנים הראשיים

הכנסת דחתה ב-10 חודשים את מינוי הרבנים החדשים לישראל, בעקבות רצון הקואליציה להביא לבחירת מועמד מוסכם.

הגדלת תקציב קרן הקולנוע ביהודה ושומרון

תקציבה של קרן קולנוע שומרון יוגדל באופן דרמטי, מה שיהפוך אותה לאחת מקרנות הקולנוע הגדולות ביותר בישראל, כך הודיע שר התרבות מיקי זוהר במהלך פרמיירה לסרט "ההילולה: שנות ה-90" שנערך במתחם המרפסת של המדינה בפדואל. "אני מתחייב שתקציב הקרן יוכפל בשנת 2024, אם לא יותר", אמר זוהר.

מדובר באמירה משמעותית ובחיזוק דרמטי לקרן שספגה מתקפות ואיומים בחרמות בשנים האחרונות בשל מיקומה ביהודה ושומרון.

עושים היסטוריה. פרמיירה ביישוב פדואל, צילום: עמנואל מימון

טענות על גילוי ספינת חייזרים

פרופסור מאוניברסיטת הרווארד טען כי גילה ספינה של חייזרים בים, סיפור שזכה לסיקור תקשורתי נרחב.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר