משפחות המפונים מהצפון זועמות: "נצא לרחובות אם לא תהיה תגובה מיידית למטח הכבד"

במטה "נלחמים על הצפון" המייצג מאות משפחות מפונים תקפו את הממשלה: "מדינת ישראל נמצאת כפסע מאיבוד חבל ארץ - נתנגד להסכם כניעה לחיזבאללה"

שריפות פרצו במספר גזרות כתוצאה משברי מיירטים

 זעם ותסכול רב בקרב משפחות מפונים מהצפון לאחר למטח הכבד לגליל ולגולן, שבו לדברי צה"ל, נורו 200 רקטות לשטח ישראל מלבנון ושוגרו 20 כטב"מים.

ממטה "נלחמים על הצפון" המייצג מאות משפחות מפונים נמסר: "מדינת ישראל נמצאת כפסע מאיבוד הצפון. מדובר במלחמה לכל דבר ומדינת ישראל חייבת לנצח בה ולא להיכנע באמצעות הסכם. רק רצועת ביטחון בתוך לבנון תגרום לשקט לטווח הארוך. לא נשתוק אם לא תהיה תגובה מיידית, נצא לרחובות ונילחם על המדינה".

משה דוידוביץ', ראש המועצה האזורית מטה אשר, מתח ביקורת קשה על הממשלה: "הצפון מופגז ואין לזה סוף. התושבים שלנו בישובים שאינם מפונים מנסים לנהל חיי שגרה בתוך הלא נודע, אבל אי אפשר לנהל חיי שגרה תחת מתקפה עוצמתית כזאת. בין אם ילדי הגנים והפעוטונים שנמצאים בממ"ד ונאלצו לשמוע כעת בומים אימתניים מעל ראשם, ובין אם אזרחים רגילים שעושים קניות בקניון שסופג ירי או בסידורים של בוקר כולם - ללא יוצא מן הכלל חווים פה אימה. הממשלה לא באירוע. אני זועק מתחילת המלחמה שהמדיניות הזאת של מגגנה התקפית היא לא פתרון".

משה דוידוביץ', יו"ר פורום קו העימות וראש המועצה האזורית מטה אשר, צילום: הרצי שפירא

מתן דודיאן, ממובילי מטה "נלחמים על הצפון" ומפונה משלומי מסר: "כבר מעל שמונה חודשים שאין לי בית. הבית שלנו בוער, ותקיפות נקודתיות לא יגרמו לנו לחזור הביתה. אם מדינת ישראל לא תצא למלחמה כוללת בחיזבאללה ותאבד את הצפון בהסכם כניעה, זה יהיה פשע ופגיעה אנושה בנו התושבים".

רפאל סלאב, תושב קריית שמונה וממובילי המטה הוסיף: "300,000 תושבים ירדו היום למקלטים, וכמה אזרחים נפצעו, לא בשביל הסכם כניעה לחיזבאללה. הצפון הוא חלק ממדינת ישראל ואסור לנו לוותר עליו בשביל שקט רגעי. מלחמה, עכשיו!".

"המנהיגים חסרי יכולת לנצח"

אביב אוחיון, תושב קרית שמונה הוסיף: "כבר 9 חודשים שהקו האדום בצפון מחליף צבעים, אבל משום מה מקבלי ההחלטות מסרבים לקבל את המציאות העגומה שאנחנו חיים בה. 9 חודשים שבנוסף לפינוי ולמלחמה כל אחד עובר את המשברים שלו ואת האובדן שמרחף מעל הראשים של כולנו . חיי האדם וחיי חיילנו הפכו זולים בעיניהם. אותה מדינה שמכירה בקיומה של הקונספציה ממשיכה להכיל את אירועי הצפון כאילו לא קרה כל מה שקרה מאז שמחת תורה".

נפילת חלקי מיירט ליד הקניון בעכו, צילום: ללא

לדבריו, "כשיש פיגוע בכרמיאל כולם בלחץ שהרחוב היהודי לא התעורר רק כדי שיהיה שקט, ושוב חזרנו ל'שקט יענה בשקט'. יותר מ-200 רקטות ועשרות כלי טייס שתוקפים את יישובי הצפון ומבחינת המדינה לא הופרה המשוואה', הבעיה היא שמקבלי ההחלטות אולי לא כל כך חזקים במשוואות כי משוואה זה לא".

שריפות באזור אילת השחר, צילום: ללא

אוחיון המשיך ותקף: "ממשלת ישראל משמרת את אי השווין המובהק הזה כאשר בצד אחד של האי שיוויון יש את הספרה 1 ובצד השני 0. ולא, אנחנו לא ה-1. נמאס להיות אזרח אחראי ותורם במדינה רשלנית. נמאס לנו ממנהיגים חסרי יכולת וחסרי רצון לנצח. מנהיגים שגם עכשיו מנסים להגיע עם ארגון טרור להסכם מדיני ולא אלים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר