מייצגים אותנו בכבוד: 75 שליחים מישראל יוצאים למשימה חינוכית ברחבי העולם

רועי אבקסיס ראש המחלקה לחינוך בהסתדרות הציונית העולמית: "רבים מיהודי התפוצות מבקשים להתקרב ולהתחבר לישראל דווקא עכשיו והשליחים הם הייצוג האותנטי ביותר לקשר הזה''.

75 שליחי ההוראה . צילום: רבקה קובלסקי

ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים התקיים אתמול (ד') טקס לכבוד 75 שליחי ההוראה המיועדים לצאת לשליחות ברחבי העולם מטעם המחלקה לחינוך בהסתדרות הציונית העולמית.

בין השליחים שיצאו בקרוב ניתן למצוא שליחה מניר יצחק ואחת משער הנגב שנאלצו להתפנות בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר ומבחינתן זוהי הזדמנות להציג בעולם את מה שקרה ממבט ראשון. באירוע נכחו יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל, חברי הנהלת ההסתדרות הציונית העולמית, שר הקליטה אופיר סופר, ושר התפוצות עמיחי שיקלי.

"ישנה הזדמנות אדירה דווקא בזמן המלחמה ביציאה לשליחות", אמר רועי אבקסיס ראש המחלקה לחינוך בהסתדרות הציונית העולמית.

כחלק מערב זה, הוצג "כותל התקווה", שבבנייתו השתתפו כ-4000 תלמידים מ-30 בתי ספר יהודים מרחבי העולם. במסגרת המיזם נשלחו ערכות לעיצוב לבני כותל עם המילה "תקווה", והתלמידים עיצבו ובנו "כותל תקווה" בבית ספרם כתפילה לתקווה לעם ישראל ומדינת ישראל. המשתתפים הוסיפו אבן משלהם ל"כותל התקווה", מיזם שהוקם מתוך היותה של העיר ירושלים סמל של תקווה שפועמת בלבבות העם היהודי במשך דורי דורות.

כותל התקווה, צילום: רבקה קובלסקי

יעקב חגואל יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "שליחי החינוך של ההסתדרות הציונית העולמית לקהילות היהודיות בעולם, נושאים על כתפיהם אחריות רבה – עיצוב הזהות, והמשכיותו של העם היהודי. הם השגרירים של כל עם ישראל. לקראת צאתם לשליחות, ברכתי אותם בהצלחה במשימתם החשובה ובהרמת קרנו של הרעיון הציוני וחיזוק חשיבות העלייה לארץ. 'כל מקום שאני הולך, אני הולך לארץ ישראל'. כאן זה בית, כאן זה לב''.

"רבים מיהודי התפוצות מבקשים להתקרב ולהתחבר לישראל דווקא עכשיו", צילום: רבקה קובלסקי

רועי אבקסיס ראש המחלקה לחינוך בהסתדרות הציונית העולמית: "ישנה הזדמנות אדירה דווקא בזמן המלחמה ביציאה לשליחות. יש קשב והתקרבות בין יהודי התפוצות לבין מדינת ישראל אחרי ה-7 באוקטובר. רבים מיהודי התפוצות מבקשים להתקרב ולהתחבר לישראל דווקא עכשיו והשליחים הם הייצוג האותנטי ביותר לקשר הזה''.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר