ערב הפרידה מהמפכ"ל: השר הראה את המייל שמוכיח כי הוזמן - לשכת שבתאי הבהירה: טעות אנוש, ההזמנה מבוטלת

קרב גרסאות לאחר הפרסום ב"ישראל היום": בן גביר ואנשיו זעמו ואמרו: בלשכתו של שבתאי משקרים וכראייה הציגו שני מיילים המוכיחים שלשכת המפכ"ל הזמינה את השר לערב הפרידה • בתגובה, לשכת שבתאי פרסמה מייל: חלב טעות אנוש של אחת מבנות הלשכה - ההזמנה מבוטלת

בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי. צילום: קוקו

מערכת היחסים בין השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר למפכ"ל (היוצא), קובי שבתאי תגיע בקרוב לסיומה לאחר אינספור מחלוקות, דם רע והאשמות הדדיות בין השניים. אך המערכה האחרונה בסאגה בין המפכ"ל לשר שעומד בראש המשטרה מגיעה על רקע מסיבת הפרידה לשבתאי.

בן גביר: הפניה של היועמ"שית ושל המפכ״ל היוצא שבתאי "ניסיון הפיכה במדינה דמוקרטית"

השר בן גביר טוען בשיחות סגורות כי הוא ״שוקל ומתלבט״ אם להגיע לערב הפרידה מהמפכ"ל המתוכנן ב-14 לחודש במכללה לשוטרים בבית שמש. ואולם, על פי הנחשף כאן לראשונה, ל"ישראל היום" נודע כי בן גביר כלל לא הוזמן לערב הפרידה. "איננו מבינים מה השר שוקל ומה הוא מתלבט", אומרים בסביבתו של שבתאי, "מדובר בערב פרטי שהוא בכלל לא הוזמן אליו".

קרב גרסאות לאחר הפרסום ב"ישראל היום": בן גביר ואנשיו זעמו ואמרו: בלשכתו של שבתאי משקרים וכראייה הציגו שני מיילים המוכיחים שלשכת המפכ"ל הזמינה את השר לערב הפרידה • בתגובה, לשכת שבתאי פרסמה מייל: חלב טעות אנוש של אחת מבנות הלשכה - ההזמנה מבוטלת.

ההזמנה וההבהרה, צילום: ללא

אל מסיבת הפרידה אישרו את הגעתם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג ויו״ר הכנסת אמיר אוחנה. עוד הוזמנו אליו סגל א׳ ואישי ציבור מכל גווני החברה. ואולם, לראשונה, בערב הפרידה ייעדר השר לבטחון לאומי וזאת בשל הסכסוך החריף שפרץ בין השניים בחודשים האחרונים שבגינו החליט שבתאי שלא להזמינו.

היחסים בין שבתאי לבן גביר ידעו עליות ומורדות אך בחודשים האחרונים הקרע ביניהם הפך לבלתי ניתן לגישור. שבתאי התלונן בפני היועצת המשפטית לממשלה שבן גביר מתערב בעבודת המשטרה, על רקע הדיון בבג"ץ, בדרישה לתקן את פקודת המשטרה ולהעניק לשר סמכויות רחבות מאלו הקיימות כיום.

שבתאי אף טען בפני היועצת המשפטית כי בן גביר ניסה למנוע מאחורי גבו למנוע את אבטחת שירות הסיוע לרצועת עזה על ידי המשטרה. בן גביר, שזעם על כך, מיהר להבהיר כי שבתאי אינו כשיר לתפקידו ואף הבהיר, רגע לפני סיום כהונתו של שבתאי, לזמנו לשימוע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר