מטה משפחות החטופים: "לא נאפשר לטרפד את העסקה, מיליונים ייצאו לרחובות"

עסקת החטופים בין ישראל לחמאס שוב על הפרק • גורם המעורה בפרטים: "הכי טובה עד היום" • "לא נפקיר את 120 החטופים בפעם השנייה", נכתב בהודעה מטעם המטה • עינב צנגאוקר, אמו של מתן השבוי בעזה ואחת מהמבקרות החריפות ביותר של רה"מ אמרה בתגובה: "ביבי, די עם התדרוכים והטרפודים, אם אתה לא רוצה ולא מסוגל להביא עסקה - לך הביתה"

עצרת משפחות החטופים במחאה להשבת יקיריהן . צילום: גדעון מרקוביץ'

לאחר הודעת המוסד, שהודיע הערב (רביעי), כי ישראל קיבלה את תשובת חמאס בנוגע למתווה לעסקת החטופים ודנה בה כעת לפני שתשיב עליה, מטעם מטה המשפחות הגיבו: "לא נאפשר לשרים בממשלה לטרפד עסקה פעם נוספת, אם הממשלה תכשיל את העסקה - מיליוני ישראלים יצאו לרחובות".

צעדת משפחות חטופים לכיוון ההסתדרות בדרישה מיו״ר ההסתדרות להשבית את המשק

"משפחות החטופים מברכות את ראש הממשלה על קידום 'עסקת נתניהו'", נכתב בהודעה. "יחד עם זאת, ולאור התבטאויות שרים בכירים, הרי שאם הממשלה תכשיל את עסקת נתניהו לשחרור החטופות והחטופים לא יהיה מנוס מיציאה של מיליוני ישראלים לרחובות".

"עם ישראל מצביע פעם אחרי פעם בכל סקר וסקר כי הוא בעד עסקה מלאה להחזרת כל החטופים והחטופות. לא נאפשר לשרים בממשלה לטרפד עסקה פעם נוספת. לא נאפשר לשרים בממשלה לחבל בעסקה נוספת. מדובר באתוס ישראלי ובערך אנושי עליון שלא משאירים אף אחד מאחור. הממשלה נמצאת במבחן המוסרי העליון של כהונתה: המשך ההפקרה או פעולה נחושה להצלה והשבה. החזרה מלאה של החטופים או שכל אזרחי מדינת ישראל יצאו לכבישים ולצמתים. לא נפקיר את 120 החטופים בפעם השנייה".

העצרת השבועית בכיכר החטופים (ארכיון), צילום: קוקו

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר השבוי בעזה ואחת מהמבקרות החריפות ביותר של רה"מ נתניהו אמרה בתגובה: "שוב נתניהו מסתתר מאחורי 'גורם' בכיר. שוב נתניהו תוקע מקלות בגלגלי העסקה ושוב הוא מסרב להציל חיים של מי שהוא הפקיר. תשעה חודשים לתוך המחדל וההפקרה, חייבים לסיים את המלחמה כחלק מעסקה שתחזיר את כולם הביתה".

עוד הוסיפה: "ביבי, די עם התדרוכים והטרפודים. נגמר לנו הזמן. אם אתה לא רוצה ולא מסוגל להביא עסקה - לך הביתה! שחרר אותנו מהעול ופנה את מקומך למי שכן".

עינב צנגאוקר: "שוב נתניהו מסתתר מאחורי גורם בכיר ותוקע מקלות בגלגלי העסקה"

בהודעת המוסד מטעם הממשלה נאמר: "המתווכות בעסקת החטופים העבירו לצוות המשא ומתן את התייחסות חמאס למתווה עסקת החטופים. ישראל בוחנת את ההתייחסות ותשיב למתווכות את תשובתה".

מקורות המעורים בפרטי ההצעה שהעביר חמאס מציינים כי זו "הצעה טובה", שנחשבת עד עתה לתשובה הכי טובה שהתקבלה מחמאס - הצעה שמאפשרת עסקה. הסעיפים שהיו בעייתיים מבחינת ישראל ירדו ומקילים על שני הצדדים להגיע להבנות. בהצעה, כך נאמר, ישנם "אלמנטים טובים" שמאפשרים התקדמות והתחלת מו״מ. לפי ההצעה, הפסקת הלחימה לא תועמד כתנאי בחלקו הראשון של המתווה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר