"מר הפקרה": משפחות החטופים השיקו ספר חדש על נתניהו

הספר כולל עשרות טקסטים אותם כתבו בני משפחות של חטופים הנאבקים להחזרתם ולצד עוד כותבים שהם דמויות בולטות בציבוריות הישראלית ובאקדמיה • "ראש הממשלה מחבל פעם אחר פעם, בכל סיכוי לעסקאות מצילות חיים לשחרור החטופים, שולח את חיילינו למות בלי מטרה ומקדם את מטרותיו האישיות במחיר דמים"

נתניהו. צילום: אי.פי.איי

כמעט 300 ימים שישראלים עדיין נמצאים בשבי חמאס ומשפחות חטופים מפרסמות ספר חדש במרכזו עומד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שמכונה שם "מר הפקרה" - תחת הכותרת "מורשתו של מפקיר החטופים".

הספר כולל עשרות טקסטים אותם כתבו בני משפחות של חטופים הנאבקים להחזרתם ולצד עוד כותבים שהם דמויות בולטות בציבוריות הישראלית ובאקדמיה. בין הכותבים: תמי ארד, אשתו של הנווט הנעדר רון ארד. ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין וגם אנשי רוח כמו אפרים סידון, צרויה שלו, יהושע סובול, חיים באר ועוד.

משפחות החטופים בירושלים, צילום: אורן בן חקון

כל אדם כתב עמוד עם הזווית שלו על השפעת הפקרת החטופים, כשהם מתייחסים אל המורשת שישאיר אחריו בנימין נתניהו. חלק מהטקסטים הם קטעים ספרותיים.

מוציאי הספר טוענים כי הספר "מר הפקרה" הוא כתב אישום חמור, לדבריהם: "ראש הממשלה מחבל פעם אחר פעם, בכל סיכוי לעסקאות מצילות חיים לשחרור החטופים, שולח את חיילינו למות בלי מטרה ומקדם את מטרותיו האישיות במחיר דמים. זו הפקרה מתמשכת, המונעת מאטימות ומשיקולים ציניים ופוליטיים. נתניהו, המקריב הלאומי. דם חטופינו על ידיו. כך ייזכר לדיראון עולם, כמנהיג בזוי שהפקיר והקריב את חיי אזרחיו למען הישרדותו הפוליטית."

נתניהו עם משפחות החטופים, צילום: קובי גדעון / לע״מ

במסגרת הוצאת הספר יצא גם סרטון שבו לוקחות חלק ארבע אמהות - עינב צנגאוקר (שבנה מתן חטוף) הדס קלדרון (שילדיה ארז וסהר נחטפו והוחזרו ואביהם עופר עדיין חטוף), ד"ר מעיין שרמן (שבנה רון נחטף חי ונרצח) ויעל אדר (שבנה תמיר נחטף פצוע ונרצח).

בסרטון אומרת יעל אדר: "מר נתניהו, מה המורשת שתרצה להעביר לבניך, נכדיך, ניניך? איזו תמונה תיצרב לדורות? – אני אספר לך: תמונת ההפקרה שלך את בני, את חבריו וחבריי שהופקרו ועדיין מופקרים. אני לא אשכח ולא אסלח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר