מפוני הצפון בפנייה לנתניהו וגלנט: "זמן למערכה נרחבת, אחרת לא נחזור הביתה"

לאחר הודעת חיזבאללה על חיסולו של המפקד הבכיר ביותר שחובל מאז תחילת המלחמה, במטה "נלחמים על הצפון" המייצג מאות משפחות מפונים, יצאו בקריאה דחופה • "אנחנו שומעים את הדיבורים על הסכמי כניעה ומזועזעים"

נתניהו וגלנט (ארכיון). צילום: נעם ריבקין פנטון/פלאש 90

"נקודת ציון קריטית": לאחר הודעת חיזבאללה על חיסולו היום (רביעי) של מוחמד נעמה נאסר, המפקד הבכיר ביותר שחובל מאז תחילת המלחמה, במטה "נלחמים על הצפון" המייצג מאות משפחות מפונים, יצאו בקריאה דחופה לרה"מ ושר הביטחון: "זמן למערכה נרחבת, אסור לנו לתת יד למשחקי חתול ועכבר שיגרמו לויתור על הצפון".

תיעוד: זירת חיסול בכיר חיזבאללה על ידי כטב"מים בצור // רשתות ערביות

"זה הזמן למערכה נרחבת", כתבו המפונים מהצפון. "אסור לנו לתת יד למשחקי חתול ועכבר שיגרמו לוויתור על הצפון. אנחנו שומעים את הדיבורים על הסכמי כניעה לחיזבאללה ומזועזעים. כבר למעלה משמונה חודשים שאין לנו בית, ובמצב הנוכחי גם לא יהיה לנו בית לחזור אליו".

רפאל סלאב, תושב קרית שמונה, הוסיף: "הסכם עם חיזבאללה ייתן שקט רגעי, אך במסווה של ניצחון נחזור עוד כמה שנים לאותו מצב ויהיה תרחיש של ה-7 באוקטובר גם ביישובי הצפון. מחיר מערכה כוללת מול חיזבאללה הוא לא קטן, אבל מחיר דחיית המערכה הוא הרבה יותר גדול".

המכתב לנתניהו ולגלנט, צילום: מטה "נלחמים על הצפון"

מתן דוידיאן, נציג קהילת המפונים מהישוב שלומי, הוסיף בקריאה לממשלת ישראל: "כעת, לאחר חיסול הבכיר, זאת נקודת ציון קריטית שמאפשרת לצאת למלחמה בחיזבאללה שתיגמר ברצועת ביטחון בתוך לבנון. אנחנו לא נסכים להיות רצועת הביטחון, ובמקרה של הסכם לא נחזור הביתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר