"אאחל שיהיה לי באמת טוב": מתוך יומנה של אגם ברגר ביומולדת 19, רגע לפני 20 בשבי

חודשיים לפני שנחטפה כתבה אגם: "שאמשיך בדרך שלי ורק אצליח בכל אשר אעשה - בטוחה בה' שילווה אותי בכל צעד" • בעוד חודש בלבד יחול יום הולדתה בשנית, והחשש הכבד של בני משפחתה שהוא יצוין בשבי

אגם ברגר חוגגת את יום הולדתה ה-19. צילום: ללא

"הבנות הדליקו לי בהפתעה נרות וזה ריגש אותי מאוד". הרגש ניכר במילים שנכתבו ביומנה של אגם ברגר, התצפיתנית שנחטפה ב-7 באוקטובר מנחל עוז. חודשיים בלבד לפני שנחטפה מעזה חגגה אגם את יום הולדתה. הדבר מצמרר לאור העובדה שבעוד חודש בלבד יחול יום הולדתה בשנית, והחשש הכבד של בני משפחתה שהוא יצוין בשבי.

מחכים לאגם ברגר בכיכר החטופים, צילום: Gettyimages

"אני פה על המיטה בחדר בטירונות אחרי כל היום הזה של היום הולדת ואנסה לסכם בקצרה. היום התחיל מוזר ובבכי מהסופ"ש של לא לבוא (הביתה)", תיארה ברגר את הקשיים בטירונות. "בבוקר הלכתי, ולפני טקס יומי רגיל וכיפי (טקס יומולדת שאנחנו עושים מגיל 0, עורכים שולחן עם בלונים, עוגות, ממתקים, נרות, שתייה שאוהבים, ומעירים את חוגג היומולדת בשיר יומולדת, ומחבקים, מנשקים ומברכים) אבא לקח אותי להסעה והיה מוזר.

"עד שהגענו לסיירים היה קצת ממרמר, אבל לקראת סוף היום צחוקים סבבה וכיף. היה אימון כיפי, צחוקים ובט"ש (טרום שינה שנותנים להם לדבר). הבנות הדליקו לי בהפתעה נרות וזה ריגש אותי מאוד. תודה ה' על הכל ועל הברכות המרגשות שזכיתי לקבל. אמשיך לסכם עוד מחר", מסכמת ברגר את הדף המהווה תזכורת לחיים הנורמליים של הצעירה שנגדעו באחת.

אגם ברגר, צילום: ללא קרדיט

את היומן חשפה מירב ברגר, אמה של אגם, במהלך שבת מיוחדת שערך ארגון "קשר יהודי" עבור שורדי הנובה במלון יוקרתי בירושלים. במהלך השבת הראתה ברגר לנוכחים את הכריכה של היומן, שעליה כתבה אגם את הכיתוב המצמרר: "אל תסגרני בשום כלוב, לא גשמי ולא רוחני".

"תודה על המשפחה שלי"

רגע לפני יום הולדתה ה-19, שחל באוגוסט שעבר, כתבה אגם לעצמה: "בעשר הדקות האחרונות ליום ההולדת אאחל לעצמי ולקרוביי אושר ובריאות איתנה עד 120. שאמשיך בדרך שלי ורק אצליח בכל אשר אעשה, ויהיה לי באמת טוב. בטוחה בה' שילווה אותי בכל צעד. תודה על המשפחה שלי".

השבת, שנערכה בהובלת פרויקט "קשר יהודי", הפגישה בין חרדים וחילונים, וביניהם משפחות החטופים וניצולי הטבח במסיבת הנובה, במטרה לייצר חיבור ושיח.

"בשבת הנפלאה הזו באה לידי ביטוי הערבות ההדדית היהודית", ציינה יו"ר ארגון "קשר יהודי" צילה שניידר. "חיבור של כל שבטי ישראל תחת קורת גג אחת, מתוך הבנה שאנחנו עם אחד ששואף להתחבר ולפעול יחד, כאיש אחד בלב אחד. התרגשתי לראות את הניצולים שמגלים תעצומות נפש אדירות ופועלים לאחד את עם ישראל בקשר יהודי אמיץ וחזק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר