מחוץ לביתו של ראש העיר. חבר המועצה רפי קדושים עם המגפון בידו. צילום: השימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

אבטחה מתוגברת על ראש עיריית הרצליה - בעקבות הפגנות שמוביל נגדו רפי קדושים

בעירייה החליטו לגבות אגרות ולהגביר את האכיפה על סוחרים במרחב הציבורי, במרכז המסחרי ובחופי הים • רפי קדושים, חבר מועצת העיר בעל עבר עברייני שריצה תקופות מאסר בכלא וידוע בקשריו עם פוליטיקאים מהליכוד עומד בראש ההפגנות מחוץ לביתו של יריב פישר, ראש העיר

[object Object]

ניסיונות עיריית הרצליה לאכיפת סדר במרחב הציבורי, במרכזי המסחר ובחופי הים, הפכו למאבק אישי של משפחות בעיר כנגד ראש העיר, יריב פישר.

בעקבות ההפגנות שנערכות מחוץ לביתו של פישר, ושבראשון עומד חבר מועצת העיר רפי (חיים) קדושים, משטרת ישראל הורתה לתגבר את השמירה האישית על ראש העיר ומשפחתו.

השוטרים מחוץ לביתו של ראש עיריית הרצליה יריב פישר, צילום: השימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

ההפגנות אותן מוביל קדושים, ששמו התפרסם לאחר שנחשפו קשריו לצמרת הליכוד למרות עברו העברייני ותקופות מאסר שריצה, הן כנגד רצונה של העירייה לגבות אגרות שילוט מהסוחרים בעיר. זאת, במסגרת הגברת האכיפה כנגד הפקעת המדרכות והשטחים הציבוריים על ידי הסוחרים וניסיונה של העירייה לפתח את מרכזי העסקים בעיר.

"המדרכות נועדו לשרת הולכי הרגל, הורים עם עגלות תינוקות, אנשים המתניידים בכיסאות גלגלים, ולמעשה את האינטרס הציבורי הרחב של כלל תושבי העיר הרצליה", אמרו בעירייה. "עסקים הסבורים כי יש מקום לערעור או להחרגה, מוזמנים לפנות לעירייה בהתאם לנוהל המוסדר בנושא". ראש העיר יריב פישר מסר, כי "נמשיך באכיפה לצורך החזרת המרחב הציבורי לציבור ללא מורא. אנו מקדמים בברכה כל הפגנה ומחאה שנערכות במסגרת החוק, ללא אלימות".

יריב פישר, ראש עיריית הרצליה, צילום: אורן בן חקון

ביממה האחרונה בעלי עסקים רבים בהרצליה העלו מדרגה במאבקם נגד הגזרות הכללילות מצד העירייה. "לא נשלם אגרת שילוט ונעטוף בבד שחור את השלטים של העסק", אמרו חלקם, וקראו "הרצליה באבל עד שהגזירה של פישר תבוטל". 

המחאה נמשכה עד לשעות המאוחרות של הלילה (שלישי), בהפגנות מחוץ לביתו של פישר, שם קראו הסוחרים: "יריב תפסיק לריב ותבטל את הגזירות, אנחנו במלחמה ולא נגד העסקים שקורסים תחת מדרכות מטונפות, שבורות וחזות רחוב של רפיח".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו