"כנגד כל הסיכויים זכיתי להיות איתך ברגעים האחרונים": נועה ארגמני ספדה לאימה

ליאורה, בת 61 במותה, נפטרה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן והלכה לעולמה כשבתה נועה שחולצה משבי החמאס יושבת ליד מיטתה בבית החולים • נועה ארגמני: "תודה שהיית חזקה והחזקת מעמד כדי שאוכל לראות אותך לפחות עוד פעם אחת ושאבא לא יישאר לבד" • בעלה יעקב אמר בפתח ההספדים: "ידענו שהיום הזה יגיע, רצינו כל כך שתישארי איתנו עוד קצת"

"כנגד כל הסיכויים זכיתי להיות איתך ברגעים האחרונים": נועה ארגמני סופדת לאימה ליאורה // צילום: יוני ריקנר

ליאורה ארגמני, אימה של החטופה שחולצה משבי החמאס, נועה ארגמני, הובאה היום (שלישי) למנוחות בבית העלמין בבאר שבע כשמאות מלווים אותה למנוחות עולמים. 

ביתה, נועה ארגמני שחולצה משבי החמאס ספדה לאימה: "אימא שלי חברה שלי האדם הכי יפה וחכם. אני עומדת היום ומנסה לעכל מה קרה. כנגד כל הסיכויים זכיתי להיות איתך ברגעים האחרונים ולשמוע את המילים האחרונות. תודה שהיית חזקה והחזקת מעמד כדי שאוכל לראות אותך לפחות עוד פעם אחת ושאבא לא יישאר לבד. תודה על 26 שנה שהיית לצדי. היית כמודל לחיקוי. לימדת אותי להעריך את הרגעים הקטנים בחיים, לקחת אותי לטייל בכל העולם והפכת אותי לאדם החזק שאני היום. לימדת אותי להיות עצמאית ותמכת בי ולא נתת לי לוותר. מבטיחה שאדאג לאבא. שאהיה חזקה בדיוק כמוך. את תמיד תהיי חלק ממני לא משנה לאן אלך ואת מי אפגוש. השקט שלך תמיד ילך איתי. כמו שנהגת להגיד לי כילדה: 'אני אוהבת אותך עד השמיים ובחזרה'". 

משפחת ארגמני בהלוויה, צילום: דודו גרינשפן

בעלה יעקב אמר בפתח ההספדים: "ידענו שהיום הזה יגיע, רצינו כל כך שתישארי איתנו עוד קצת. נלחמת כמו לביאה. עכשיו אני מבין שבחכמה וברגישות שלך חיכית לזמן הנכון. תודה רבה ליאורה אהובה על חיים משותפים. תודה שהיית לצידי תמיד לאורך כל הדרך. הפכת אותי לאדם טוב יותר. כולכם שמעתם על ליאורה, אך חשוב לי לחלוק איתכם איזה אדם מדהים היא, אמא לתפארת שגידלה את ביתנו נועה לאהבת האדם. היא פנתה לכל אדם בכבוד ובהערכה. מודה לה' על מעל שלושה עשורים יחד גם ברגעים הכי קשים".

.יעקב אגמני סופד לאשתו, צילום: .יוני ריקנר

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ': "ליאורה קשרה את גורלה לעם שלנו. היא כתובה בספר הזהב של העם היהודי כאן בארץ ישראל. אף תסריטאי לא יכול לכתוב תסריט כזה. היינו מלאי תקווה. רצינו שנועה תחזור הביתה ותחבק את אמא, ואמא חיכתה לך עד נשימתה האחרונה".

בתום חודשים קשים בהם התמודדה עם מחלת סרטן המוח במצב מתקדם, והתניידה בכסא גלגלים, ליאורה ארגמני, אמה של נועה ארגמני שנחטפה ממסיבת ה'נובה' ברעים יחד עם בן זוגה אבינתן אור, וחולצה מרצועת עזה לאחר 246 ימים, נפטרה היום (שלישי).

הלוויית ליאורה ארגמני, צילום: דודו גרינשפן

ממטה משפחות החטופים נמסר: "מרכינים ראש בצער עמוק על פטירתה של ליאורה ארגמני, אימה של החטופה ששוחררה, נועה ארגמני. ליאורה נאבקה במחלת הסרטן במשך תקופה ארוכה ובזמן שנועה הייתה בשבי סיפרה כי משאלתה האחרונה היא לראות את בתה לפני מותה. בימים האחרונים זכתה להיות לצד בתה נועה ולצד בני משפחה נוספים. יהי זכרה ברוך".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר