ליאורה ארגמני (ארכיון) // מטה משפחות החטופים. צילום: יהושע יוסף

"גילתה גבורה אנושית": נפרדים מליאורה ארגמני, אמה של נועה שחולצה משבי חמאס

הנשיא הרצוג שוחח עם יעקב ארגמני: "עם ישראל אבל היום על ליאורה שלפחות זכתה על ערש דוויי לראות את נועה בבית" • נתניהו: "נמשיך לעשות כל שיעלה בידינו כדי להשיב את חטופינו - החיים והחללים לחיק משפחותיהם, והשגת יתר מטרות המלחמה" • גנץ: "הייתה לסמל"

[object Object]

"פטירתה מדגישה את הצורך הדחוף בהשבת כל החטופים הנותרים": אישי ציבור רבים הגיבו היום (שלישי) למותה של ליאורה ארגמני, אמה של נועה ארגמני, שחולצה משבי חמאס לפני 21 ימים והספיק להתאחד עימה בטרם האם הלכה לעולם לאחר מאבק במחלת הסרטן.

לזכרה של של ליאורה ארגמני אמא של נועה ארגמני שחזרה מהשבי

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם יעקב ארגמני, בעלה של ליאורה ואביה של נועה. הנשיא אמר ליעקב כי ליאורה גילתה גבורה אנושית עצומה במאבקה ותקוותה להשיב את ביתם נועה משבי החמאס. לדבריו "עם ישראל אבל היום על ליאורה שלפחות זכתה על ערש דוויי לראות את נועה בבית״. הנשיא הוסיף כי הוא שולח את תנחומיו לו, לנועה ולמשפחת ארגמני כולה ברגעים קשים אלו, אשר הגיעו לאחר שליאורה זכתה לראות את בתה שבה הביתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "רעייתי שרה ואני כואבים מעומק ליבנו את פטירתה של ליאורה ארגמני ומשתתפים בצער המשפחה. ליאורה נאבקה במחלה הארורה ונאחזה בחיים כדי להתאחד עם ביתה נועה שהושבה במבצע ׳ארנון׳ ההירואי. היא הלכה לעולמה כשמשאלתה האחרונה התמלאה ונועה היתה לצידה. נמשיך לעשות כל שיעלה בידינו כדי להשיב את חטופינו - החיים והחללים לחיק משפחותיהם, והשגת יתר מטרות המלחמה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "במשך חודשים הייתה ליאורה ארגמני לסמל - לכך שאין זמן. לחטופים, ולמי שמחכים להם בבית. בשיחותיי עם יעקב, אביה של נועה, הוא ביקש שנעשה הכל כדי שליאורה ונועה יזכו להיפגש שוב, ולו פעם אחת. אחרי מבצע ארנון כולנו התרגשנו, עבור נועה שתזכה לראות שוב את אמא - אבל גם עבור ליאורה, שזכתה להתאחד שוב עם בתה, לפני שתעזוב את העולם. הבוקר, הלב כואב עם קבלת הבשורה על מותה. אני מבקש לשלוח תנחומים לנועה, ליעקב ולמשפחה כולה. יהי זכרה ברוך. לא נשכח ולא ננוח מהחובה המוסרית לפעול לחזרתם של כל 120 החטופים אל משפחותיהם, שמחכות להם כבר 270 ימים".

יו"ר האופוזיציה ויש עתיד יאיר לפיד: "בוקר עצוב עם מותה של ליאורה ארגמני אמה של נועה. נותרה רק נחמה קטנה שבתה חזרה מהשבי והיתה לצידה ברגעיה האחרונים. מי יתן שישובו כל החטופים לביתם. יהי זכרה של ליאורה ברוך. אני שולח ניחומים מעומק לבי למשפחתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו