פיצויים בסך יותר משני מיליון שקלים: העונש הנוסף שהוטל על הגניקולוג שביצע מעשים מגונים במטופלותיו

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר על ד"ר בני שכטר פיצויים בסך 2.2 מיליון שקלים לאחת הנשים שתקף מינית • השופטת כתבה: "מעשיו של שכטר גרמו לתובעת נכות צמיתה שהותירה בה את חותמה בכל היבט בחייה" • במשרד הבריאות עומדים על כך שרישיונו של ד"ר שכטר ימשיך להישלל, ייתכן שזה רמז לעתיד לבוא גם בעבור הגניקולוג ד"ר גיא רופא שמואשם במעשים דומים

הגניקולוג ד"ר בני שכטר ועורכי דינו (ארכיון). צילום: יוסי זליגר

"יצר נכות צמיתה": ארבע שנים לאחר שהגינקולוג ד"ר בני שכטר הורשע במעשים מגונים במרמה בשלוש מטופלות ונשלח לשנה וחצי בכלא, היום (שלישי) מתפרסם כי בית המשפט המחוזי בת"א הטיל עליו לאחרונה לפצות את אחת מנפגעות התקיפה בו ב-2.2 מיליון שקלים. זאת, בגין הנזקים שגרם לה ולנוכח ההוצאות המשפטיות שהיא נאלצה להוציא. השופטת, אורלי מור-אל, כתבה כי "מעשיו של שכטר גרמו לתובעת נכות צמיתה שהותירה בה את חותמה בכל היבט בחייה".

לפני ארבע שנים הורשע הגינקולוג ד"ר בני שכטר במעשים מגונים במרמה בשלוש מטופלות בנות 20, 32 ו-33, אך זוכה משתי עבירות של אונס במרמה. הוא נעצר לראשונה בסוף 2015 בעקבות תלונה שהגישה נגדו אחת המטופלות, וכתב האישום הוגש כחצי שנה לאחר מכן. בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליו שנה וחצי מאסר בפועל, אף שהפרקליטות דרשה עונש חמור יותר של 30 חודשי מאסר. כמו כן גזרו עליו השופטים גם מאסר על תנאי ותשלום פיצויים בגובה 145 אלף שקלים.

ד"ר בני שכטר שהואשם בתקיפה מינית של מטופלותיו, צילום: יוסי זליגר

בחודש מרץ השנה הנחה מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, להמשיך בשלילת רישיונו. אולם, נותרת השאלה המתבקשת אם מדובר באות אזהרה לגניקולוג גיא רופא שגם נגדו פתח משרד הבריאות הליך משמעתי לאחר שהואשם בעבירות מין במטופלות.

התובעת טענה שחוותה תקיפה חמורה בגיל שברירי ומעצב בסיטואציה טיפולית, תוך שהיא מצויה בעמדת "שבי" אצל בעל מרות, ומדובר בפרמטרים קריטיים להערכת נכותה שאפילו מומחית הנתבעת נאלצה להסכים להם. לטענת התובעת היא חייה את חייה כקורבן לעבירות מין קשות שבוצעו בה, תוך השגת הסכמתה במרמה ותחבולה, היא מוצפת רגשות בושה, סלידה, אשם וחשה שבוזתה והושפלה עד עפר.

השופטת אורלי מור אל קבעה לבסוף כי הממצאים והמסקנות שנקבעו במשפט הפלילי תקפים ואינם ניתנים לסתירה. "מעשיו של הנתבע גרמו לתובעת נכות צמיתה שהותירה בה את חותמה בכל היבטי חייה מאז האירועים ואילך. בית המשפט בהליך הפלילי כמו גם אני, התרשמנו שהפגיעה בתובעת קשה ועוצמתית. גם בהינתן קביעות בית המשפט בהליך הפלילי בנוגע למניעים שעמדו בבסיס המעשים ולמהות ההפרה החוקית, לא יכולה להיות מחלוקת שהנתבע חרג מהתנהגות סבירה, עבר על החוק וגרם לתובעת לנזק. משהוכחו נזקיה של התובעת, על הנתבע לשאת במלוא הנזק שנגרם", כתבה השופטת מור-אל.

עו"ד אביתר קציר שייצג את המתלוננת בתביעה האזרחית מסר כי: "מסע ייסורים שהחל לפני 9 שנים עת היתה בת 19 בלבד הסתיים היום בפסק דין נוקב שהיטיב לשקף את עצמת הנזק שגרם בני שכטר לתובעת וכן את גבורתה ואת מאבקה הלא מתפשר להוציא את צדקתה לאור. מעבר לסכום הפיצוי, פסק הדין של השופטת מור אל שולח מסר חשוב שלפיו בית המשפט יעמוד לצד נפגעות תקיפה מינית שקורבנן הורשע בדין ויפנים לעומק את הקושי אותו הן חוות על רקע התקיפה שעברו. כל זאת גם אם התוקף עטה על עצמו חלוק לבן ותוך מניפולציה העז להציג את מעשיו כמוצדקים מבחינה רפואית ומקצועית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר