מצוקת כליאה? תיעוד מתוך התא שבו הוחזק מנהל ביה"ח שיפא

בשב"כ טוענים כי במשך כשנה התריעו על מצוקת הכליאה והצורך בהגדלת מספר מקומות, אך ללא מענה מספק • גורם בשב"ס: "יש לו מיטה ויש עוד עצורים יחד איתו , כך שכל הטענה שהוא הוצא בשל חוסר במקום כליאה היא מופרכת מיסודה, המיטה עדיין מחכה לו"

"המיטה מחכה לו": התא שבו הוחזק מנהל ביה"ח שיפא // דוברות שב"ס

"המיטה עדיין מחכה לו": תיעוד חדש מתוך התא של מנהל ביה"ח שיפא ששוחרר הלילה (שבין ראשון ושני) על רקע קרב הגרסאות והביקורת שהפנה שירות הביטחון הכללי (שב"כ) על המשרד לביטחון לאומי בעקבות שחרורו. בשב"כ טענו כי במשך כשנה התריעו על מצוקת הכליאה והצורך בהגדלת מספר מקומות הכליאה, אך ללא מענה מספק. 

בתיעוד ניתן לראות את כוח לוחמי כליאה שנכנס לתא בו שהה העצור מנהל שיפא ששוחרר. "יש לו מיטה ויש עוד עצורים יחד איתו בתא כך שכל הטענה שהוא הוצא בשל חוסר במקום כליאה היא מופרכת מיסודה. המיטה עדיין מחכה לו", אמר גורם בשב"ס. 

מנהל שיפא וצו השחרור, צילום: ללא

"מצוקת הכליאה מובילה לביטול יום יומי של מעצרי חשודים בפעילות טרור, ולפגיעה ישירה בביטחון המדינה," נכתב בהודעת השב"כ. "גם הלילה בוטלו מעצרים ובכללם מעצר מבוקשים המתכננים פעילות טרור כנגד אזרחי ישראל".  בן גביר השיב: "שב"כ רוצה להיטיב את תנאי המחבלים - ואם לא - לשחרר אותם".

מוקדם יותר נטען מטעם שב"ס: "מנהל בית החולים לא שוחרר בשל מצוקת הכליאה, העצור שוחרר מתאו בכלא נפחא. לכן, כל טענה בנוגע לכשל בשחרור פוגע במקצועיות וטוהר המידות של לוחמי הכליאה המתמודדים יום יום עם הגרועים שבמרצחים. שב"ס ימשיך וינהג כארגון ממלכתי ולא יגרר לכל שיח שתכליתו הטלת רפש הדדית, ככל שיש מי שמשמיע טענה שיתייצב בשם אומרה".

מנהל ביה"ח שיפא, מוחמד אבו סלמיה, צילום: רשתות ערביות

שב"ס הוא ארגון כליאה שנמצאים בו אסירים למשמורת. האסירים הבטחוניים נמצאים במשמורת שב"ס אבל באחריות שב"כ וצה''ל. אנשי השב"ס לא מצויים בתמונת המודיעין אין להם מידע לגבי אסיר כזה או אחר אם יש נגדם ראיות או לא וכו'. שב"ס מקבל רשימה של אסירים שהוא צריך להוציא. הרשימה מועברת לאגף האסיר ומשם ליחידת נחשון שאמורה להסיע את האסירים למקום שנאמר להביאם.

לכל אורך הדרך לשב"ס אין פרורגטיבה לתהות ולשאול מדוע אסיר כזה או אחר יוצא לאן ולמה. זה לא בסמכותו והוא לא צד בקרב מקבלי ההחלטות בעניין, לכן אין ואף פעם לא היה נוהל ששר לבטחון פנים מעודכן לפני שחרור. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר