חיילים גיבורים וקדושים, אתם ההוכחה הנצחית שאפשר לחיות ביחד | הספד אמו של סמ"ר יאיר אביטן ז"ל

אתה וחבריך הגיבורים והקדושים נכנסתם בעל כורחכם למלחמה שהתחילה בגלל שנאת חינם • אני קוראת לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ולכל חברי הכנסת היהודים באשר הם, מימין ומשמאל: תתאחדו למען העם, למען הניצחון. שימו את הגאווה והאגו בצד, זה לא הזמן לריב • ההספד המלא והמרגש

עינת אביטן בהספד לבנה יאיר ז"ל: "תבקש מהקב"ה להיות האחרון" // שמואל בוכריס

סמל ראשון יאיר אביטן, לוחם בגדוד 890 של הצנחנים, הובא למנוחות בלילה שבין שבת לראשון, בחלקה הצבאית בבית העלמין ברעננה. יאיר נפל ביום שישי בקרב בסג'עייה שברצועת עזה. הוא הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח. בהספד חזקה אמו עינת את חבריו הלוחמים ודרשה מנבחרי הציבור לגלות מנהיגות ואחדות.

ההורים של יאיר אביטן ז"ל מצדיעים אל מול קברו, צילום: קוקו

מושא הערצה בקרב מי שסבב אותך

בני האהוב הבכור, יותר מכל אפיינו אותך הנתינה, אהבת האדם, הרצון תמיד לעזור ולסייע. דבקת בדרך שהובלנו אותך, אבא ואני, במסירות ובנחישות. כמה פעלת כדי להיות קרבי, בקו קדמי, כדי להביט אל האויב בעיניים ולהכריע את המערכה. רצית להוביל, להנהיג, כחייל קרבי המסתער, שיודע את מטרת קיומנו בארץ הזו.

היית מושא להערצה בקרב כל מי שסבב אותך, ואולי זה לא היה רק עניין של החינוך שלנו. אולי היה פה עניין של קשר בין יום הולדתך, ב' באב, ליום שבו עשינו את ברית המילה שלך, ט' באב. תשעת הימים שעד צום ט' באב מסמלים לעם היהודי ימים של תיקון וחשבון נפש עמוק בכל הנוגע לאהבת חינם

סמל ראשון יאיר אביטן ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

אתה, יאיר, ידעת כיצד לנתב את האהבה הזו לאורך כמעט 21 שנות חייך. השארת מאחוריך רושם כיצד מקיימים אהבת חינם. העם שלנו, בן אהוב שלי, עוד לא הגיע לרמה שלך בנושא הזה. אין להם השגה מהי אהבה שאינה תלויה בדבר.

אתה וחבריך הגיבורים והקדושים נכנסתם בעל כורחכם למלחמה שהתחילה בגלל שנאת חינם. אתם האות והמופת שצה"ל הוא לא רק צבא העם, הוא בעיקר הצבא של הקב"ה. ואתה יודע למה? כי הקב"ה אוהב הכי בעולם את החיילים של צה"ל.

לא זמן לריב

אתם חיילים גיבורים וקדושים לא רק בזכות העובדה שאתם מגינים על הארץ הקדושה שלנו, אלא בעיקר כי יש לכם תפקיד ללמד את העם כיצד יוצרים אהבת חינם. אתם, חיילים אהובים שלנו, ההוכחה הנצחית שאפשר לחיות ביחד, ימין ושמאל, מזרחי ואשכנזי, הכל למען מטרה אחת: לחיות בביטחון. מי שלא הבין שצבא ההגנה לישראל הוא צבא קדוש עליון, קודש קודשים, לא מבין מהי תורת ישראל. אתה, יאיר, הבנת. חונכת למידות, לערכים ולאהבת התורה.

אלפים בלוויה של יאיר אביטן ז"ל, צילום: קוקו

אני קוראת לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ולכל חברי הכנסת היהודים באשר הם, מימין ומשמאל: תתאחדו למען העם, למען הניצחון. שימו את הגאווה והאגו בצד, זה לא הזמן לריב. מר נתניהו, קח פיקוד בדיוק כמו אחיך יוני ז"ל, אל תפחד כלל, אחד את העם לאהבת חינם, לאהבת הזולת, הסתערו על האויב בכוח.

ולסיום, מפקדים ולוחמים אהובים של גדוד 890, אני ובני משפחתי מחבקים אתכם חיבוק גדול. לא נפסיק להתפלל עבורכם יומם ולילה, עד לניצחון. הרימו ראש! אל תיפול רוחכם! הסתערו על האויב בעוז ובגבורה, אל תפחדו כלל. עם ישראל חי!.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר