קריאות "נאצים" והשלכת חפצים לעבר שוטרים: חרדים קיצונים מחו נגד חוק הגיוס בירושלים

מפגינים מהפלג הירושלמי הקיצוני ומחסידויות נוספות הפגינו בבירה • מוחים השליכו אבנים וקרש לעבר כוחות משטרה ולעבר רכבו של השר גולדקנוף שנקלע למקום • קריאות "נאצים" ו"קחו את החיילות לעזה" נשמעו לעבר השוטרים • חמישה נעצרו

עשרות אלפי החרדים מפגינים נגד גיוס בני הישיבות בירושלים // צילום: יוני ריקנר

עשרות אלפי חרדים משלל פלגים הגיעו הערב (ראשון) לירושלים לעצרת ולאחריה נגד גיוס בני הישיבות. רכבו של שר השיכון יצחק גולדקנופף חולץ בין ההמון על ידי המשטרה לאחר שנקלע בטעות למסלול ההפגנה ונרגם באבנים. גם שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, נקלע למקום ושמשות רכבו נופצו. חמישה בני אדם נעצרו.

במהלך ההפגנה בירושלים: קרש נזרק לעבר כוחות משטרה // יורי ילון

ליצמן אמר בריאיון ל"כאן חדשות": אני בסדר, האוטו הלך וזהו, ניצלתי בנס. שאלתי אם זה היה הפלג? כולם אמרו כן".

מפגינים חרדים תוקפים את רכבו של השר לשעבר ליצמן // יאיר לוי, חדרי חרדים

 

ההמונים יצאו לצעדה באזור, כאשר מספר מפגינים השליכו אבנים, ביצים ואף קרש לעבר כוחות משטרה. כמו כן אש הובערה בכביש ובפחי אשפה. רבים מהמוחים הניפו שלטים בהם נכתב ״לא מתגייסים לצבא אויב״, ״אפילו לא בחור אחד״ כמו כן נשמעו קריאות "נאצים" לעבר שוטרים, וכן "קחו את החיילות לעזה". מכת"זית ובואש הופעלו, וכן פרשים הגיעו למקום למען פיזור ההמון שחסם את ציר הרכבת הקלה ברחוב יפו. 

רכבו של השר גולדקנופף מחולץ מההפגנה בשכונת גאולה בירושלים //השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מחאה נגד גיוס חרדים בירושלים, צילום: רויטרס

הרב יוסף רוזנפלד מהוועדה למען השבת אמר ל״ישראל היום״ כי: ״זה לא יילך בכוח. אם יפעילו סנקציות נגד בחורי ישיבות אז אף אחד לא יתגייס. זה לא יפחיד אותנו. כל החלטה של בג״צ היא באוויר. זה לא יעבור. אם מישהו חשב להתגייס עכשיו בטוח הוא לא יתגייס. זו רק ההתחלה של המחאה״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר