הרצוג על ההסתה נגד המשפחות השכולות: "מעורר חלחלה, הדרך לחורבן עוברת במילים"

הנשיא נאם באירוע לרגל שבוע הספר שארח במשכנו • "כשהמשפחות השכולות מבקשות ממני שוב ושוב, אני חש חובה לזעוק את זעקתן ותחינתן – שקורבנן לא היה לשווא"

הנשיא הרצוג: "הדרך לחורבן עוברת במילים" // בית הנשיא

נשיא המדינה, יצחק הרצוג גינה הערב (ראשון) בחריפות מתקפות שהתבצעו מצד גורמים שונים נגד משפחות שכולות של חטופים וחללים. הנשיא הדגיש בדבריו את האמירה הקשה כלפי אימו של החטוף, יותם חיים ז"ל.

באירוע שנערך בבית הנשיא לרגל שבוע הספר אמר הרצוג: "בשבועות האחרונים אני נחרד שוב ושוב ממילים מהסוג הגרוע ביותר, רוויות בשנאה, רוויות באלימות – שנזרקות לחלל האוויר במרחב הציבורי שלנו, ללא אחריות וללא מחשבה. היום שמעתי שוב מילים מזעזעות כאלה – שנאמרו כחלק ממתקפה שפלה על איריס חיים, אימו של יותם חיים זכרו לברכה; מילים שכמובן לא אחזור עליהן כאן.

איריס חיים, שבנה יותם נחטף ונהרג בשוגג מירי צה"ל, בוכה בטקס המשואות, צילום: המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים

"עצם העובדה שאני צריך בכלל לדבר על זה, כשאנחנו באמצע מלחמה; ביום שמשפחות אהובות שחרב עליהן עולמן טומנות בבתי העלמין הצבאיים את היקר להן מכל - מעורר בי חלחלה קשה ובושה. אבל כשהמשפחות השכולות מבקשות ממני שוב ושוב, אני חש חובה לזעוק את זעקתן ותחינתן – שקורבנן לא היה לשווא.

"כשהשיח הופך להיות אלים כל כך, כשאנשים מאשימים זה את זה בבגידה, כשקבוצות מסיתות ומאשימות זו את זו בניסיון לפורר ולהחריב את המדינה – ברור לכולנו שמשהו נורא קורה כאן. משהו שמתחיל באלימות מילולית, אבל אני חושש שממש לא יסתיים שם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר