המפגין שהותקף על ידי שוטר בירושלים: ״ביקשתי שיזדהה, וקיבלתי בעיטות ואגרופים״

"שוטר נתן לי סטירה ואמר לי: ׳אני אאנוס את אמא שלך", כך מספר בשיחה עם "ישראל היום" איתמר אלרואי שהותקף אמש במחאה בבירה • "האלימות המשטרתית צריכה להיעקר מהיסוד", מוסיף איתמר ששירת חמישה חודשים במילואים, ומבטיח להמשיך להפגין "עד שהחטופים יהיו בבית"

תקיפתו של המפגין איתמר אלרואי בירושלים . צילום: צילום מסך

״היה לי מזל רע, אבל אמשיך להגיע עד שהחטופים יהיו בבית", כך אומר ל"ישראל היום" המפגין איתמר אלרואי בן ה-29 שהותקף אמש (מוצ"ש) במהלך מחאה למען שחרור החטופים בירושלים. 

"השוטר היה בלי תג שם", הוא מספר. ביקשתי שיזדהה ואז קיבלתי בעיטות ואגרופים. עצרו אותי וגררו אותי. הייתי באזיקים על הרצפה. שוטר נתן לי סטירה ואמר לי: ׳אני אאנוס את אמא שלך׳. זו הייתה חוויה פוגעת ומעליבה. אני יוצא להפגנות כדי שהממשלה לא תפקיר את החטופים. חקרו אותי בתחנת מוריה והתבקשתי לחתום על צו הרחקה מכיכר פריז למשך השבועיים הקרובים״.

איתמר, ששירת במילואים במשך כ-5 חודשים מגיע להפגנות בבירה באופן קבוע. בשיחה הוא מספר כי מאז השחרור מהשירות בחודש מרץ הוא נכנס לפעילות במטה משפחות החטופים בירושלים.

במהלך דבריו הוא אומר כי מנקודת מבטו "אלימות משטרתית היא בעיה שורשית, אבל יש הסלמה והרוח המנשבת מכיוון השר היא לא טובה. זו תופעה שצריכה להיעקר מהשורש עבור כל אזרחי ישראל" מוסיף איתמר. 

"כל מי שהולך להפגנות יודע שזה יכול לקרות לו. זה קרה גם לפני המחאה האחרונה וגם כלפי חרדים, ערבים ואתיופים. אלימות משטרתית פוגעת בכולנו. צריך משטרה טובה שתשמור עלינו. זו בעיה מערכתית ואני שוקל את הצעדים שלי בהתאם".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך מחאה אמש בירושלים, נעצר חשוד בחשד שהפר את הסדר הציבורי במקום. לצד האמור, התנהלות השוטר במקום אינה עומדת בקנה אחד עם נורמות השיח וההתנהלות המצופות מכל שוטר גם במצבים סוערים מעין אלו, ולכן היא תיבדק ותטופל בהתאם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר