אחי הקטן והאהוב, שגיא דקל חן, הוא פשוט מוסכניק בנשמה

מבעד לעיניו של אח אוהב: סיפורו המרגש של שגיא, השבוי בעזה, שבתושייתו הפך מ"מתקן הכל" למוזיקאי על במה באנגליה • דיוקן של ישראלי אמיתי, שידיו וליבו פתוחים תמיד לכל אתגר

שגיא דקל חן החטוף בעזה. צילום: ללא קרדיט

יש אנשים כאלה, אמנים... שכל דבר שהם עושים יהיה בצורה אומנותית. יאפו עוגה - יקשטו אותה כמו ג'קסון פולוק. יסדרו מגירת גרביים - יצא מחווה לאנדי וורהול. ישלחו מייל לעירייה - עם משקל, חריזה, וצורת הייקו...

ויש אנשים כאלה, דוגמנים... שכל דבר אצלם מדוגמן. הסלון יהיה נוצץ, הילדים מגזין, הרכב אופנתי, החיים יפים (יתכן ולחלקם אפילו יש חשבון פייסבוק)..

ויש את הספורטאים, שהכל אצלם תחרותי.. והמורים, שהכל אצלם מדויק ומחנך.. המנהלים - שהכל מדיד, והמטפלים - שהכל עגול ותהליכי (הכי מעצבנים).

ויש את אחי הקטן והאהוב שגיא דקל חן, שהוא... הוא פשוט מוסכניק בנשמה. גבר גבר, שהעולם הנפרס לנגד עיניו מורכב מבעיות - ופתרונן, פגמים - ותיקונם. שניחן בתושייה אין סופית, וידיים חסרות מגבלות. שמעז לפתוח כל מכסה, ולהתחיל דיאלוג עם כל מנוע.

הבן אדם הראשון והיחיד שתתקשר אליו להתייעץ על הכל, ותמיד ידע מה נכון - איזה מקדח לדיבל, איזה עץ לפרגולה, איזה לחץ אוויר לגלגל, איזה שמן מנוע לתינוק, ואיזה נוזל רדיאטור לשלום בית (את הירוק, אגב). קוסם כזה, שיודע לעשות כל דבר, ואם צריך, גם להיות כל דבר. "צריך בורג? אני בורג".

וגם בכפרנו הקטן, המלא בנשמות אומנותיות ורגישות, עפיפונים אנושיים, ואסטרו-ג'אזיסטים, שגיא היה - מוסכניק. מה הבעיה? כיוון פסנתר? תביא בוקסה 10. משבר בצוות? יאללה, סבב ריקון פחים, כולם, עכשיו. החניכה קצת בדיכאון? תביאו אותה, שתצבע את השירותים, יעשה לה טוב.

תוך כדי הקמת הכפר, קק"ל אנגליה, הגוף המדהים שאימץ אותנו (ובעיקר את שגיא), הציע שנשלח הרכב למופע באנגליה.. מעולה. רק שעוד לא היו לנו חניכים, או צוות. אבל היה לנו מוסכניק. צריך זמרת? ניקח את דנה, היא בטח תבוא לכפר כשייפתח. צריך גיטריסט? בוא ניקח את מוריאל, הוא כבר מבוגר מדי לכפר, לפחות שירוויח טיול. אה, צריך גם עוד נגן? מתופף? אקורדיוניסט? "אני נגן". אבל שגיא, אתה לא באמת יודע לנגן.. "אני נגן". שגיא, בחיים לא עמדת על במה וניגנת.. "אני נגן". כך אמר, וכך היה. למד הכל בעל פה, נתן שואו, ואפילו לבש חולצה עם כמה כפתורים.

שגיא דקל חן.

צריך בורג? אני בורג.

מוסכניק מוזיקלי.  

גבר של החיים. 

אח. 

  • הכותב, איתי דקל חן, הוא אחיו של החטוף שגיא דקל חן. יחד עם אביהם יונתן, ועם תמר קדם סימן טוב ז״ל (שנרצחה עם כל משפחתה ב 7.10.24) הם הקימו את ״ביכורים - כפר הנוער למצוינות במוזיקה״ בעוטף עזה.  בוגרי הכפר חברו יחד ל״פרויקט של תמרי״ - מסע ריפוי מוזיקלי - זמין בכל הפלטפורמות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר