עדינה זהבי, אם לתשעה, נספתה בשריפה: "חילצה את הילדים מהאש כמו לביאה"

עדינה זהבי נספתה הלילה כשחילצה את ילדיה משריפה שפרצה בביתם שבכוכב יעקב • בשריפה נפצעו בעלה ושבעה מהילדים: אחד מהם, בן 8, באורח בינוני, והשאר באורח קל • לפי מערך הכבאות, השריפה פרצה כתוצאה מהתלקחות סוללה של אופניים חשמליים

19 בני אדם נפגעו, ובהם אישה באורח אנוש, בשריפה בדירה בבנימין // תיעוד מבצעי מד"א

עדינה זהבי, אם לתשעה, נספתה בשריפה שפרצה הלילה (בין שבת לראשון) בבית ביישוב כוכב יעקב שבבנימין. היא חילצה את הילדים ממיטותיהם, וכשפינתה את הילד האחרון היא קרסה כתוצאה משאיפת עשן, ולאחר מכן נפטרה. כמו כן, 18 איש נפגעו בשריפה, וביניהם אב המשפחה והילד בן ה-8 שנפצע באורח בינוני.

בת 45 נספתה בשריפה בביתה, החשד: סוללת אופניים חשמליים שהתלקחה // כב"ה יו"ש

אב המשפחה, אריה זהבי, אמר הבוקר: "אשתי האהובה פעלה כמו לביאה. היא חילצה את הילדים שלנו בזה אחר זה מתוך הלהבות ומתוך העשן. עדינה היתה חברה של כולם, והיתה אשת חסד גדולה. אני המום, ולא מוצא את המילים על האובדן ועל הדמות הענקית שזכיתי לחיות לצידה".

עדינה ואריה זהבי, צילום: באדיבות המשפחה

חברתה הקרובה, רחל לף, סיפרה: "עדינה היתה החברה שכולם רוצים. תמיד ידעה לקלוט מי צריך עזרה והושיטה יד תומכת, בלי לעשות מזה עניין. היא לא דיברה, אלא פשוט עשתה. עדינה היתה לצידנו ולצד שאר החברות ברגעים שמחים וגם קשים. היא ראתה תמיד את אלה שזקוקים ליחס, ולא ויתרה עליהם. היא עסקה עם תלמידות בחינוך המיוחד, התחברה אליהן מאד והביאה אותן אליה הביתה לביקורים".

ראש מועצה אזורית מטה בנימין, ישראל גנץ, הגיע הלילה לבית הבוער ועסק באירוע עם צוות היישוב ועם צוותי הכיבוי והרפואה: "אנחנו בזירה קשה מאוד של בית שהתלקח במהירות על יושביו. היתה כאן פעולת גבורה ענקית של אם המשפחה, עדינה, ושל בעלה, שנכנסו לבית הבוער ואפוף העשן פעם אחר פעם וחילצו את הילדים ממיטותיהם מתוך האש והעשן. עדינה שמה את חיי משפחתה לפני חייה שלה בגבורה אדירה, ובכך מסרה את נפשה כדי להציל את ילדיה. בשעה הקשה הזו, אנו עוטפים את בני המשפחה שנמצאים בבתי החולים, ויחד עם צוות היישוב כוכב יעקב נותנים מענה קהילתי".

18 איש נפגעו ואחת נהרגה בשריפה שפרצה בדירת מגורים בכוכב יעקב, ובהם גם פעוטות, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

סגן טפסר רוני יעקב, מפקד תחנת מתתיהו וראש צוות החקירה, מסר: "לאחר שלוחמי האש השיגו שליטה על האש, התחלנו בפעולות לחקירת נסיבות פרוץ השריפה. כבר עם הכניסה לבית היה ניתן לראות כי יש מוקד בעירה משמעותי בקומה הראשונה. עם העמקת פעולות החקירה זיהינו כי מוקד השריפה היה אופניים חשמליים שהיו מחוברים לחשמל. נוסף על כך, מיקום האופניים בכניסה למבנה חסם את נתיב המילוט של בני הבית".

עוד הוסיף יעקב: "בשנים האחרונות יש עלייה חדה בשריפות כתוצאה מאופניים חשמליים ומסוללות ליתיום. אני קורא לציבור להקפיד על כללי הבטיחות: להשתמש בסוללות בעלות תו תקן בלבד, לא לבצע שום שינוי בסוללה, לטעון את האופניים תחת השגחה ולנתקם מהחשמל מייד בסיום הטעינה".

שריפה פרצה בבנימין, 19 בני אדם נפגעו, אחת מהם נהרגה. הדירה שנשרפה, צילום: כב"ה יו"ש

לפי מד"א, הדיווח על השריפה התקבל הלילה בשעה 02:36 במרחב ירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתיה"ח הדסה עין כרם, הר הצופים ושערי צדק 19 נפגעים, ובהם אישה כבת 45 במצב אנוש, עם כוויות ולאחר ששאפה עשן רב, שפונתה לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה.

אבי זארוג, פראמדיק מד"א המתגורר ביישוב שהגיע ראשון למקום, סיפר: "הגעתי למקום מהר מאוד, וראיתי עשן סמיך יוצא מהקומה הראשונה בבית פרטי בן שתי קומות. מחוץ לבית הייתה המולה, וראיתי ילדים ונערים שחולצו בידי ההורים, רובם סבלו משאיפת עשן ושניים סבלו גם מכוויות בגפיים".

שריפה פרצה בבנימין, 18 נפגעו, אחת נהרגה, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

"הם חילצו את הילדים בזה אחר זה, ובשלב מסוים אישה בשנות ה-40 לחייה לא יצאה מהבית. לאחר כמה דקות חילצו אותה כשהיא מחוסרת הכרה, לאחר ששאפה עשן רב. היא פונתה לבית החולים במצב אנוש תוך פעולות החייאה".

זארוג הוסיף: "גבר וילד כבן 8 סבלו מכוויות ומשאיפת עשן ופונו במצב בינוני. כל השאר, ובהם כאלה שהגיעו לסייע בחילוץ, פונו במצב קל לאחר ששאפו עשן. ההורים הצילו את כל הילדים. אירוע קשה מאוד שהסתיים באסון גדול".

שריפה פרצה בבנימין, 18 נפגעו, אחת נהרגה, צילום: כב"ה יו"ש

טפסר משנה עידו פרץ, מפקד תחנה אזורית בנימין: "בשעות הלילה המאוחרות התקבל דיווח על שריפה שפרצה בבית פרטי בכוכב יעקב. למקום הוזנקו צוותים רבים מתחנה אזורית בנימין. עם ההגעה למקום, הצוותים דיווחו כי מדובר בבית פרטי שעולה באש. לוחמי האש החלו מייד בפעולות לכיבוי השריפה.

"תוך כדי פעולות הכיבוי, לוחמי האש דיווחו כי מדובר בבית שמחולק לכמה יחידות דיור, וכי העשן חדר לכל המבנה. לוחמי האש ביצעו פריצה של כלל הבית וסריקות לאיתור לכודים. באחת מהדירות מצאו לוחמי האש את אם המשפחה וחילצו אותה. לדברי גורמי הרפואה, היא פונתה במצב אנוש.

"יש לציין כי בבית וביחידות הדיור היה מטען אש רב, וכי השריפה היתה מפותחת וכילתה את כל תכולת הבית. לוחמי האש נאבקו בלהבות עד להשגת שליטה על האש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר