אלפים ליוו את יאיר אביטן ז"ל, שנפל בעזה: "לוחם אמיץ, תמיד עזר לזולת"

למרות השעה המאוחרת, משתתפים רבים הגיעו לחלוק כבוד ללוחם שנפל בצפון הרצועה ביום שישי • אביו של יאיר: "תבקש מהקדוש ברוך הוא להיות האחרון" • אמו של יאיר: "נכנסת למלחמה מתוך אהבת חינם, ודגלת בכך כל חייך" • בת זוגו בשלוש השנים האחרונות: "אתה תמשיך ללוות אותי כל החיים"

ההורים של יאיר אביטן ז"ל מצדיעים לו. צילום: קוקו

סמל ראשון יאיר אביטן, לוחם בגדוד 890 של הצנחנים, הובא למנוחות הלילה (בין שבת לראשון) בחלקה הצבאית בבית העלמין ברעננה. יאיר נפל ביום שישי בקרב בסג'עייה שברצועת עזה. הוא הותיר אחריו הורים, שתי אחיות ואח. למרות השעה המאוחרת, אלפים הגיעו לתת כבוד ללוחם.

הובא למנוחות סמ"ר יאיר אביטן ז"ל: "תבקש מהקדוש ברוך הוא להיות האחרון" // צילום: שמואל בוכריס

מימון, אביו של יאיר, נפרד: "יאיר, אהוב שלנו. ילד יפה שלי. אנחנו כל כך אוהבים אותך. נפרדתי ממך לפני פחות משעה. אתה יפה וטהור, פניך שלמות, רואים לך על הפנים את הרצינות, את החוכמה, את היופי. הקדוש ברוך הוא נתן לך את כל המעלות. היית ילד טוב, היית מנהיג, היית חבר טוב, חכם כל כך, חכם, פיקח. תודה רבה, יאיר, על הזכות להיות ההורים שלך. הקדוש ברוך הוא נתן לנו אותך לפיקדון כמעט 21 שנים. תשמור עלינו מלמעלה, תשמור על עם ישראל, תבקש מהקדוש ברוך הוא להיות האחרון. תלחש לו באוזן מספיק, העם סבל מספיק. לא נשכח אותך לנצח, ננציח את שמך. השם יאיר אביטן יעמוד בגאון. גיבור ישראל, אנחנו אוהבים אותך".

סמל ראשון יאיר אביטן ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

אמו של יאיר, עינת, נפרדה מבנה: "יאיר, בני הבכור האהוב. בעוד חודש וקצת היינו אמורים לציין את יום הולדתך ה-21. הדבר שאפיין אותך יותר מכל היה אהבת אדם, הנתינה. כמה פעלת כדי להיות קרבי, כדי להביט לאויב בעיניים ולהכריע אותו. היית מודל ומושא להערצה. העם שלנו עוד לא הגיע לרמה שלך, אין להם השגה מהי אהבת חינם. נכנסתם למלחמה בגלל שנאת חינם. הצבא הוא לא רק צבא העם, הוא גם צבא הקדוש ברוך הוא.

אלפים בלוויה של יאיר אביטן ז"ל, צילום: קוקו

"הקדוש ברוך הוא אוהב את חיילי צה"ל, כי יש לכם תפקיד ללמד את עם ישראל מהי אהבת חינם. אתם, חיילי צה"ל, מלמדים אותנו שאפשר ביחד - ימנים ושמאלנים, אשכנזים ומזרחים, דתיים וחילונים. ביום חמישי האחרון דיברנו ואמרתי לך להיכנס לעזה בראש מורם. בירכתי אותך בכל הברכות האפשריות. לא הספקת להיות הרבה בסג'עייה הנוראה. חילקת לכולם ציציות. אתה קדוש, גיבור של אמא ואבא. תמיד תהיה לנו מלך העולם. תמיד תהיה של אמא ואבא. אני מצדיעה לך, בן שלי. יהי זכרך ברוך.

אלפים בלוויה של יאיר אביטן ז"ל,

"אני קוראת לכל הרבנים הראשיים - אספו את העם לתפילות המוניות למען שלום החיילים. מנגד, אני קוראת לראש הממשלה ולחברי הכנסת - התאחדו למען העם והניצחון. שימו את האגו שלכם בצד, זה לא הזמן לריב. נתניהו, אתה נבחרת להנהיג את העם בשעה קשה זו. קח פיקוד כמו אחיך יוני. אל תפחד כלל. אחד את העם לאהבת חינם, והסתערו על האויב בכוח".

אלפים בלוויה של יאיר אביטן ז"ל, צילום: קוקו

בת הזוג מגן, שהייתה בזוגיות עם יאיר בשלוש השנים האחרונות, נפרדה: "יאיר שלי, האהבה הכי גדולה. יום לפני הרגשתי נורא, הלב שלי לא תפקד. כשבאו לספר לי כבר ידעתי, כי הלב שלי הפסיק לפעול כששלך הפסיק לפעום. היית בן הזוג הכי טוב. אתה האור של החיים שלי. אתה יאיר, ואתה תמשיך להאיר. עכשיו אתה בשמיים, מאיר על כולם. תודה לך על מה שאתה עבורי. אנחנו לא נפרדים, אתה תלווה אותי כל החיים. תודה לך על שלוש שנות זוגיות".

אלפים בהלוויה של יאיר אביטן ז"ל, צילום: קוקו

חבר ילדות של יאיר, יוסי רוטנברג, ספד: "יאיר, הפחד הכי גדול שלי קורה עכשיו. כל כך קיוויתי שלא אצטרך להספיד חבר שלי. החברות שלנו מתחילה עוד מהגן. הלב כואב והנשמה שלי בוכה. איך אני יכול להמשיך עם כל הזיכרונות בלעדיך? בכל תחנה בחיים שלי היית שם. איך אפשר להיפרד ממישהו שאני מכיר מאז שאני מכיר את עצמי? איך אפשר לדבר עליך בלשון עבר? יאיר, אם לכל האנשים היה את סל הערכים שלך, העולם היה טוב יותר. אוהב אותך לנצח".

אלפים בהלוויה של יאיר אביטן ז"ל, צילום: קוקו

חבר ילדות, יונתן ג'ובנו, נפרד: "יאיר היה אדם אהוב בצורה שקשה לדמיין, עם מעגלי חברים. אני עוד לא מעכל את מה שקרה. יאיר היה אדם של אור, הוא היה אדם של אנשים, אדם עם לב של זהב, בחור מדהים. הוא כל הזמן סיפר כמה הוא רוצה לחזור לתפקיד לוחמה. אחרי שהתחילה המלחמה זה גבר, והוא חזר ללחימה למען המדינה. תודה על הזכות להיות חבר שלך".

אלפים בהלוויה של יאיר אביטן ז"ל, צילום: קוקו

נציג צה"ל סא"ל נורמן שאוף: "ביום זה נפרדת מדינת ישראל מאחד מיקירי בניה. היית לוחם אמיץ ומצטיין, תמיד מלפנים. יאיר, הפגנת מקצועיות בלימה וסחבת את כולם אחריך. בלטת ביכולת ההקשה וההכלה שלך. יאיר, כשמך כן אתה - הארת את כולם. היית לוחם, וקודם היית אדם. לימדת את כולנו לא לאבד צלם אנוש, גם ברגעים הקשים ביותר. בלטת בעזרה למען האחר ובאומץ הלב. עד לרגע נפילתך חייכת ושמחת. משפחת אביטן היקרה, משפחת הצנחנים איבדה אדם אדיר, ואתם איבדתם בן ונכד. גורלכם נקשר עם צה"ל בדרך הקשה ביותר. יאיר, גיבור ישראל, נוח על משכבך בשלום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר