עיריית נתניה הסירה ספסל הנצחה לנרצח במסיבת הנובה

את הפינה לזכרו הקים אביו בחוף פולג, שם נהג לגלוש • אליה כהן, שגולש במקום העלה פוסט והודיע על המעשה: "לא הכרנו אישית - אבל שרף לי לראות את הספסל נזרק לפח" • מהעירייה נמסר: "הונח במקום מסוכן - לא ניתן היה לדעת שמדובר בהנצחה"

הספסל בחוף הצוק להנצחתו של מתן אקשטיין ז"ל. צילום: אליה כהן

ספסל ההנצחה בחוף פולג לזכרו של מתן אקשטיין ז"ל, שנרצח במסיבת הנובה בגיל 23, הוסר בימים האחרונים ע"י עיריית נתניה.

אקשטיין, תושב אבן יהודה, היה גולש גלים ומדריך מאוד מוכר בחוף. את פינת ההנצחה הקים אביו על אחד המצוקים בחוף. על הספסל כתב האב: "אתה תהיה לי שמש לעולם. מתן אקשטיין - ילד ים שנרצח ברעים ב-7/10".

מתן אקשטיין ז"ל,

מאז שהוקם את המקום פקדו בני משפחה, חברים, גולשים ומטיילים. אלא שלאחרונה הסירה העירייה את הספסל. גולש בשם אליה כהן העלה פוסט לרשתות החברתיות ובו כתב: "מעולם לא החלפנו יותר מכמה מילים. לא הכרנו אישית, אולי גל פה ושם במים. אבל שרף לי את הלב לראות את הספסל שלך נזרק לפח כאילו הוא חסר משמעות".

לטענת העירייה, הספסל הוסר כי הוא מהווה סכנה. "העירייה משתתפת בצערן של כלל המשפחות שאיבדו את יקיריהן מאז 7 באוקטובר", נמסר בתגובה מהעירייה. "אופן הנצחת הנופלות והנופלים בעיר נעשית ברגישות עליונה ומתוך כבוד ושיתוף המשפחות. במקרה זה מדובר בספסל שהונח במקום מסוכן בשטח ציבורי בקצה המצוק, ללא קיבוע לקרקע, דבר המסכן את המשתמשים בו ובאופן לא מסודר, כך שלא ניתן היה לדעת שמדובר בהנצחה. ככל שתתקבל בקשה להנצחה, הדבר יישקל ברגישות ובכבוד המתבקשים, כפי שנעשה עד כה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר