עשרות אלפים מפגינים בת"א; משפחות חטופים צועדות להסתדרות בדרישה להשבית את המשק | תיעוד

עשרות הפגנות מתקיימות במוקדים שונים בארץ • עימותים בין שוטרים למפגינים בתל אביב ובירושלים • שקמה ברסלר: "עלינו לוודא שתקום ממשלה שלא תפקיר אף אדם" • ערן שוורץ מנכ"ל מטה המאבק: "נתניהו וממשלתו עדיין מנסים להיאחז בקרנות המזבח - הכל על מנת לשרוד פוליטית"

צעדת משפחות חטופים לכיוון ההסתדרות בדרישה מיו״ר ההסתדרות להשבית את המשק\ללא

עשרות אלפי אנשים מפגינים כעת (שבת) במחאה נגד הממשלה בצומת קפלן בתל אביב. כ-80 הפגנות נוספות מתקיימות ברחבי הארץ במטרה להגביר את הלחץ על הממשלה.במהלך ההפגנות החלו עימותים בין שוטרים למפגינים בתל אביב ובירושלים. שוטר היכה באלימות מפגין וקילל אותו בצעקות, המשטרה: "התנהלות שאינה עומדת ההתנהלות המצופה, המקרה יטופל וייבדק".

בתוך כך, משפחות חטופים  החלו בצעדה לכיוון ההסתדרות בדרישה מיו״ר ההסתדרות להשבית את המשק.

דורשים "בחירות עכשיו" בתל אביב, צילום: אי.אפ.פי

 סרן (במיל') איתי גבר, שירת מעל 200 יום במילואים בחיל הים וסטודנט מפונה מקרית שמונה: "לפני שבועיים השתחררתי ממילואים של 215 ימים. מודה, אני עייף מחודשים של פעילות והייתי שמח לקחת זמן לעכל את התקופה הזאת, אבל –עם כל הקושי, אני מבין שאין לי ברירה אלא להיות כאן היום.

אין לי ברירה בגלל שכמילואימניק, כתושב הצפון, כסטודנט, כאזרח ישראלי. הממשלה כבר חודשים – רק פועלת נגדי! בזמן שהבית שלנו בצפון הפך לשטח צבאי סגור – בממשלה מתעסקים בתכניות הזויות להתיישבות בעזה ובדרום לבנון. בזמן שאנחנו מנסים לסיים את התואר תוך כדי מילואים – בממשלה מעבירים חוק השתמטות המוני ועוד מעזים לקדם את הארכת השירות שלנו! בלי שינוי מבפנים, אני חושש שהיא תהיה לשווא. תקבעו בחירות עכשיו!"

סרן (במיל') איתי גבר בהפגנה בקפלן, צילום: ליאור שגב

אבי יששכרוף, פרשן לענייני המזרח התיכון, מיוצרי הסדרה "פאודה":  "בימים הראשונים של המלחמה התייצבו עשרות אם לא מאות אנשי זק"א, כולם חרדים, ביישובי העוטף, כדי לבצע עבודת קודש של זיהוי הגופות. בימים הראשונים של המלחמה התייצבו מאות מחברי אחים לנשק ביישובי העוטף, כדי לסייע בחילוץ תושבים תחת אש.

"רוב האזרחים בישראל, רובם המוחץ,  כולל מצביעי ימין וליכוד, יודעים שכדי לרפא את הארץ הפצועה הזו, כדי להדביק את העם הקרוע הזה - צריך ללכת לבחירות עכשיו. ראש הממשלה הזה חייב ללכת הביתה".

אבי יששכרוף בהפגנה בקפלן, צילום: ליאור שגב

ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו": "השבוע קיבלנו תזכורות נוספות לכך שבראשות הממשלה עומד אדם לא כשיר. אדם שוועדת חקירה ממלכתית קבעה לגביו שסיכן את ביטחון המדינה. הציבור מבין. אך נתניהו וממשלתו עדיין מנסים להיאחז בקרנות המזבח - הכל על מנת לנסות לשרוד פוליטית. בכל מחיר. גם על חשבון פגיעה בביטחון המדינה. ביום ראשון הבא, 7/7, תשעה חודשים לטבח, נקיים יום השבתה. הצעד הראשון הנדרש הוא פיזור הכנסת עוד במושב הקיץ הנוכחי וקביעת מועד לבחירות".

"נצא יום יום להיאבק על המדינה"

 כ-1,000 מפגינים השתתפו הערב בצעדה בירושלים למען החטופים והפגנת מאבק בקריאה לבחירות של ארגון "שומרות ושומרים על הבית המשותף", יחד עם ארגוני המחאה בבירה. הצעדה החלה במרכז ירושלים והגיעה עד לכיכר פריז, שם התקיימה ההפגנה. בין מספר שוטרים ומפגינים החלו עימותים אלימים.

"נצא יום יום להיאבק על המדינה": מחאה נגד הממשלה בירושלים // צילום: יוני ריקנר

אייל גור, ממובילי "שומרות ושומרים על הבית המשותף": "כל מי שרואים ורואות עצמם כיהודים, דמוקרטים, ציונים, דתיים וחילוניים - מצווה לצאת, להתגייס ולשמור על המדינה. בכל גזרה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות בדיכאון אפילו לרגע אחד. כל אחת ואחד מאלה שיצאו הערב מהבית - התקווה בידיים שלכם ושלכן. בשעת פיקוח נפש אין רשות לאף אחד להישאר בבית. לכן נרים ראש, נניף את הדגל ואת התקווה ונצא יום יום להיאבק על המדינה".

מחאה נגד הממשלה בירושלים, צילום: שומרות ושומרים על הבית המשותף

ערן ליטמן שבתו נרצחה ב-7 באוקטובר: "כבר ב-8 באוקטובר, כשאוריה הייתה עדיין בחזקת נעדרת, האשימו אותי שהשתתפותי במאבק על שמירת עקרונות מגילת העצמאות החלישה את הצבא, וכי אני אשם ברצח אוריה שלי ושל 1,300 נוספים. חודשים ספורים לאחר מכן איחלו לי שאוריה נאנסה ופעיל ימין כתב לי כי מצוות פידיון שבויים חלה על לוחמי קידוש השם בלבד.

"לצערי, האומרים והחושבים כך אינם מיעוט שולי וכמותם, גם מנהיגי המדינה, אינם רואים את טובת כלל אזרחי המדינה. הם אינם רוצים שהחוק יחול עליהם או על שולחיהם ובזיזת הקופה הציבורית ראויה בעיניהם. ניצול ושיעבוד חצי מאזרחי המדינה, המשלמים יותר מ- 80% ממיסי המדינה, ל'חוטבי עצים ושואבי מים', אשר מפרנסים ציבור שלם, אשר גדל על ערכים מעוותים, הפוטרים אותו מסיוע בבניית הארץ, פרנסת משפחתם והשתתפות בהגנה על המדינה, יביא לחורבן המדינה".

"ראש ממשלה מסכן את המדינה"

מוקדם יותר, צומת עמיעד בצפון נחסם ע"י מפגינים שקוראים: "אין לנו צפון אחר, אין לנו בית אחר".

הפגנות נגד הממשלה בצומת עמיעד // ללא

"120 אחים שלנו נמצאים כמה עשרות קילומטרים מכאן, מוחזקים בידי חיות אדם, מופקרים" אמרה שקמה ברסלר בהפנה בצומת עמיעד. "הקבינט כמעט לא מתכנס. לשרי הממשלה לא אכפת, וראש הממשלה לא משקיע את המאמצים הנדרשים. ההפקרה של הממשלה קורית במשמרת שלנו.

"עלינו לפעול. עלינו לדרוש.  וכן, עלינו לוודא שתקום ממשלה שלא תפקיר במדינה לעולם אף אדם. בראשות אדם שאכפת לו.  אנחנו כאן, בעמיעד, כי אנחנו יודעים שראש ממשלה שמסכן את המדינה לעולם לא יישקם את הצפון. ממשלה כהניסטית לא יכולה לשקם כלום. רק להביא עוד ועוד הרס".

מחאת רחובות, צילום: גלעד פירסט

"השלטון והכיסא חשובים לך מחיי לוחמים ולוחמות"

מאות מפגינים הגיעו להפגין ליד מעון ראש הממשלה בקיסריה, וקראו לו להתפטר ולהתקדם לעבר עסקה לשחרור החטופים. 

יעל זרח ממובילות קבוצת "הורי לוחמים זועקים-די" נאמה: "אני כאן היום כדי להגיד לראש הממשלה בנימין נתניהו- די! אנחנו ההורים תמכנו במלחמת האין ברירה בחודשיה הראשונים. שלחנו את בנינו ובנותינו להילחם, בגאווה אמרנו להם - עכשיו תורכם. כבר מספר חודשים שאתם מסכנים את חייהם לשווא ומפקירים אותם. מספרים להם סיפורי מעשיות על שחרור חטופים ומיטוט החמאס.

מפגינים בקיסריה מול ביתו של נתניהו,

"השלטון והכיסא חשובים לך מחיי לוחמים ולוחמות צעירים, ומחיי החטופות והחטופים. לא תקנה את חייהם בסיסמאות על נצחון מוחלט כי שום דבר אצלך לא מוחלט מלבד הרצון לא להחליט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר