פעוט כבן שנתיים טבע למוות בבריכה ברהט

הפעוט הובא מוקדם יותר היום לתחנה מקומית של מד"א כשהוא במצב אנוש • משם פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, שם נאלצו לקבוע את מותו

אמבולנס (אילוסטרציה). צילום: יהושע יוסף

פעוט כבן שנתיים טבע למוות בבריכה ברהט הבוקר (שבת). הפעוט הובא לתחנה מקומית של מד"א ומשם פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא במצב אנוש ומחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, שם נאלצו לקבוע את מותו. 

פרמדיק מד"א מאלק אבו ערארה סיפר: "הביאו אלינו את הפעוט כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שהוא טבע בבריכה. מיד הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עיסויים, הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה". 

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו הילד התשיעי שטבע למוות מתחילת השנה. עוד עולה מהנתונים כי 90 ילדים טבעו למווות בחמש השנים האחרונות.

"החופש הגדול עוד לא התחיל וכבר אנחנו רואים עלייה במספר מקרי הטביעות. בשנים האחרונות טביעת ילדים הפכה למכת מדינה, כשהבריכות הביתיות מהוות את אחד הגורמים הבולטים לריבוי הטביעות", אמרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים.

"אני קוראת להורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - טביעה מתרחשת בדממה ובמהירות, בדיוק ברגע בו לא שמנו לב. בסביבת המים לא משאירים ילדים ללא השגחה אפילו לרגע. כאשר יש יותר ממבוגר אחד, קובעים בכל זמן מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחות דעת. בריכות ביתיות מגדרים עם שער שננעל אןטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה, ובריכות קטנות מרוקנים מיד בתום השימוש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר