מטיילים בגוש עציון תפסו על חם שודדי עתיקות ערבים

השודדים ביצעו חפירות וסריקות באתר ללא רשות • וכשחשבו שהם לבד, הופתעו לראות יהודים במקום, וברחו משם במהרה • "המפתח לשליטה ישראלית ביו"ש - נוכחות יהודית והכרת השטח"

השודדים הערבים ביו"ש. צילום: ללא קרדיט

במהלך טיול שקיימה הבוקר (שישי) קבוצת הטיולים 'חרגבים', גילו המטיילים לתדהמתם שודדי עתיקות ערבים גלויי פנים שביצעו חפירות וסריקה באמצעות גלאי מתכות בתל גדור הסמוך לישוב כרמי צור בגוש עציון, המתוארך לימי יהושע בן נון.

השודדים שהופתעו לראות יהודים במקום, הפסיקו את החפירות ועזבו במהירות את השטח יחד עם כלי העבודה שהביאו למקום.

נתפסו בשעת מעשה, צילום: ללא קרדיט

קבוצת המטיילים 'חרגבים' קיימת כבר מעל לעשור ומונה מספר תושבים ששמו להם למטרה לטייל בכל הר וגבעה ביו"ש. אחת לחודשיים מקיימת הקבוצה טיול פתוח בו מוזמן הציבור להצטרף למסלול השבועי.

בקבוצת המטיילים 'חרגבים' אמרו הבוקר לאחר האירוע: "המפתח לשליטה ישראלית ביהודה ושומרון הוא קודם כל הכרת השטח ונוכחות יהודית במרחב. במקום שהשטחים הפתוחים מחוץ לישובים יהיו בשליטה ערבית מלאה, עם ישראל חייב לצאת גם הוא לשטח. שוד העתיקות שסיכלנו הבוקר ממחיש בצורה הטובה ביותר את חשיבותם של הטיולים הללו".

השודדים הערבים ברחו מהשטח כשגילו שיש יהודים במקום, צילום: ללא קרדיט

"שודדי העתיקות הערבים שלא היו רגילים להימצאות יהודים במרחב הגיעו גם הבוקר לשטח בלי פחד כשהם גלויי פנים, אולם ברגע שנתקלו בנו מיהרו לעזוב את המקום. אנו קוראים לציבור להצטרף גם הוא לטיולים המאורגנים ב'חרגבים' ולצאת גם באופן עצמאי לטיולים יזומים בשטחים הפתוחים ביהודה ושומרון", מסרו בקבוצת המטיילים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר