הפגנות אלימוות נגד הממשלה בירושלים, בתל אביב ובקיסריה: "רק דרך החזרת החטופים נוכל להציל את המדינה"

אירועי המחאה נגד הממשלה מתקיימים בכמה מוקדים ברחבי הארץ • עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף בעזה: ״ראש הממשלה החליט לוותר על החטופים" • מפגינים הציתו אש מול מעון רה"מ ברחוב עזה בירושלים • מפגין נתפס עם רימון עשן ליד בית רה"מ בקיסריה

עינב צנגאוקר בגשר המיתרים: "ראש הממשלה החליט לוותר על מתן שלי ועל המדינה כולה"

אחרי יום של הפגנות ופעולות שיבוש ברחבי הארץ, כאלפיים מפגינים הגיעו לגשר המיתרים בירושלים כדי לקרוא לממשלת ישראל להגיע להסכם על עסקת חטופים חדשה.

המחאה מגיעה למעון ראש הממשלה בירושלים // ברק דור

 

עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף בעזה, אמרה: ״ראש הממשלה החליט לוותר על החטופים, הוא החליט לוותר על מתן שלי ועל המדינה כולה. למי שמימן את חמאס במשך שנים אין רצון לנצח במלחמה ולהחזיר את החטופים, אלא להישאר על הכיסא".

הפגנה למען החטופים בירושלים, צילום: אורן בן חקון

"אנחנו נפיל אותו כדי להחזיר אותם וכדי להחזיר את הביטחון של האזרחים בישראל", הוסיפה צנגאוקר.

עינב צנגאוקר בהפגנה בגשר המיתרים בירושלים, צילום: אורן בן חקון

"אסור לנו לוותר על העסקה, היא התרופה של המדינה. רק דרך החזרת החטופים נוכל להציל את המדינה. לא תהיה עסקה ולא תקומה בלי ששלטון נתניהו יפול. כשהוא יפול - אנחנו נקום״, אמרה צנגאוקר.

הפגנה בדרך בגין, ת"א, צילום: ללא

עימותים בין שוטרים ומפגינים ברחוב עזה

בהמשך הערב המפגינים צעדו לעבר רחוב עזה, לעבר מעון ראש הממשלה. שם, הקימו אנשי מטה משפחות החטופים מיצב מחאה שהועלה באש.

ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו", ממארגני המחאות היום, מסר: ״כאשר ניצבים בפנינו אתגרי ענק ובתקופה המורכבת ביותר שמדינת ישראל ידעה, אנו דורשים ממשלה אחראית שתזכה לאמון העם ותעבוד למען אזרחי המדינה ולא למען הישרדותה הפוליטית. זהו צורך אסטרטגי ראשון במעלה. השלב הראשון הוא קביעת תאריך לבחירות ופיזור הכנסת עוד במושב הקיץ הנוכחי. שטף המפגינים רק ילך ויגדל - עד שייקבע מועד לבחירות״.

המיצב הבוער מול בית רה"מ בירושלים

משטרת ישראל מסרה בעקבות הדלקת האש בירושלים: "הערב פעלה המשטרה בירושלים לאפשר מחאה ותהלוכה מתואמת בהתאם למתווה שאושר מכיוון גשר המיתרים בכניסה לירושלים. לצערנו, יש מי שלא בא למקום למחות. מספר נשים הציתו והבעירו אש במזיד באמצע הרחוב, בלב שכונת המגורים, וקומץ פורעי חוק אחר ניסה לפרוץ מחסום משטרתי ברחוב בפראות".

מוקדם יותר הערב, עצרו שוטרי יס״מ ירושלים לחקירה באזור מחלף מוצא חשוד (52, תושב מרכז הארץ) שהיה בדרכו למחאה, זאת לאחר שמילא דלק בתוך ג׳ריקנים וברשותו נתפסו גם אמצעים נוספים לפיזור עשן. על פי החשד החשוד התכוון להצית אש או להכין את הציוד הנדרש להצתת אש במהלך המחאה בניגוד לחוק.

מפגינים בירושלים מדליקים אבוקות מול מעון רה"מ, צילום: אורן בן חקון

רימון עשן בקיסריה

במקביל, מתקיימת הפגנה גם מול מעונו הפרטי של בנימין נתניהו בקיסריה ובמקומות אחרים בארץ.

במהלך ההפגנה מול בית רה"מ, נתפס אחד המשתתפים במחאה כשברשותו רימון עשן.

מפגינים מתעמתים עם שוטרים ליד מעון רה"מ בירושלים

מדוברות הליכוד נמסר בתגובה: "ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו חצתה הערב עוד קו אדום. היועצת המשפטית לממשלה, שב״כ ומשטרת ישראל, חייבים לשים סוף לאלימות ולהסתה נגד ראש הממשלה. הכתובת על הקיר".

הפגנה נגד הממשלה סמוך לביתו של ראש הממשלה בקיסריה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר