"נמות ולא נתגייס": הפלג הירושלמי יצא להפגין נגד חוק הגיוס - עשרה נעצרו

המחאה נגד חוק הגיוס נמשכת • חסימות גם בצומת לטרון ובצומת יבנה

חרדים קיצוניים חוסמים את כביש 4 בקריאת "נמות ולא נתגייס". צילום: יוסי זליגר

אנשי הפלג הירושלמי מפגינים בשעה זו (חמישי), נגד חוק הגיוס.

נכון לעכשיו, בעקבות ההפגנות ישנן חסימות בכביש 1 צומת לטרון, בכביש 4 צומת יבנה ובכביש 443 צומת גמזו. עשרה נעצרו במהלך פינוי המפגינים. 

פינוי מפגינים בכביש 4, צילום: יונתן זינדל \ פלאש90

במשטרה מעדכנים כי קומץ מפגינים חסמו את הכביש, התעמתו עם השוטרים, ישבו על הכביש ותקפו את השוטרים בליווי קריאות נאצה לעבר השוטרים "נאצים". בנוסף המפגינים נכנסו מתחת לרכבים במטרה לחסום אותם. קצין משטרה הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם הפעלה ושימוש באמצעים. חרף האזהרות, המפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים והמשיכו בהפרות הסדר, חסימת הכביש, תקיפת שוטרים ופתיחת בלון גז מזגנים על הכביש. המשטרה נאלצה להשתמש בכוח והפעילה אמצעים לפיזור הפס"ד. כמו כן, נעצרו עד כה 10 מפירי סדר בגין הפרת הסדר הציבורי.

הפגנת החרדים בכביש 4, סמוך לכניסה לבני ברק // דוברות המשטרה

בנוסף, נחסם הכביש במחלף גבעת שמואל בכביש 4. במשטרה מעדכנים: "בשעה זו מתקיימת הפגנה בלתי חוקית בכביש 4, סמוך לכניסה לבני ברק. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומפנים את התנועה לדרכים חלופיות. מפקד תחנת רמת גן- בני ברק הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם נקיטת והפעלת אמצעים. חרף ההודעה, מפרי הסדר התיישבו על הכביש, תוך ניסיונות לחסום את התנועה וחסימת רכבים. השוטרים החלו בפינוי מפרי הסדר". 

"נמות ולא נתגייס" - הפלג הירושלמי מפגין נגד חוק הגיוס: חסימות בכביש 1 צומת לטרון

מחאה זו היא המשך לסדרת הפגנות דומות שהתקיימו בשבועות האחרונים, אשר גרמו לשיבושים משמעותיים בתנועה, במיוחד בשעות העומס.

חסימות בכביש 4 במחלף גבעת שמואל, צילום: יונתן זינדל

לפני ההפגנה, המשטרה הודיעה כי היא נערכת לאירוע ותפעל לשמירה על הסדר הציבורי תוך איזון בין זכות המחאה לבין זכות הציבור לחופש תנועה. עם זאת, נהגים מתבקשים להתעדכן בדיווחי התנועה ולתכנן מסלולים חלופיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר