"להקים עשרות חוות נוספות בתקופה הקרובה": הושקה תוכנית בעלות עשרות מיליונים לאבטחה ביו"ש

ביוזמת החטיבה להתיישבות ומשרד ההתיישבות התקיים מפגש מיוחד של חוואים מחוות בכל רחבי יו"ש • במהלך המפגש הושקה תוכנית ביטחון שנתית בעלות של 75 מיליון שקלים שתעניק לבעלי החוות רכבים, רחפנים ועוד

תיעוד מחבל חמוש מצית מבנה בחוות שדה אפריים בבנימין

ביוזמת החטיבה להתיישבות ומשרד ההתיישבות, ובהובלת שרת ההתיישבות אורית סטרוק, התקיים היום (רביעי) מפגש מיוחד של חוואים מחוות בכל רחבי יו"ש. למפגש שהתקיים בחוות צאן קידר שבמדבר יהודה הגיעו עשרות חוואים מיהודה שומרון והבקעה. 

זאב חבר, מזכ"ל תנועת ההתיישבות אמנה אמר במהלך הכנס: "אתם מבטאים את היכולת שלנו לממש את ריבונותנו בארץ ישראל. בשנתיים וחצי האחרונות אנחנו בפריחה גדולה. בנוסף לעבודה החשובה שאתם עושים בחוות שלכם יש לכם משימה נוספת - למצוא את האנשים המתאימים להקמת עוד עשרות חוות חקלאיות חוקיות בתקופה הקרובה". 

מפגש בעלי החוות ביו"ש, צילום: החטיבה להתיישבות

במהלך הכנס השיקה החטיבה להתיישבות יחד עם משרד ההתיישבות את תכנית מרכיבי בטחון של לשנת 2024. במסגרת התוכנית שתוקצבה בסכום חסר תקדים של כ-75 מליון ש״ח תרכוש החטיבה להתיישבות בתיאום עם משרד הבטחון והמועצות המקומיות את מרכיבי הביטחון הנדרשים לכל חווה על פי צרכיה להתמודדות עם האיומים הביטחוניים המאיימים על החוות. בין המרכיבים שיירכשו במסגרת התוכנית ניתן למצוא ריינג׳רים, רחפנים תרמיים וציוד הגנה נוסף.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות. אורית סטרוק שהובילה את הכנס אמרה לחוואים: "אתם שיושבים כאן, אתם החלוצים שהולכים לפני המחנה, אתם אוהבי הארץ, ממשיכי דרכם של יהושע בן נון וכלב בן יפונה שאמרו "עלה נעלה וירשנו אותה", כי ידעו ש"טובה הארץ מאד מאד". יש לי זכות גדולה כשרת ההתיישבות לחזק אתכם ואת ההתיישבות שאתם מובילים, אנחנו כאן בשבילכם ונמשיך להיות״.

השרה סטרוק נואמת בכנס, צילום: החטיבה להתיישבות

יו״ר החטיבה להתיישבות ויו״ר המזרחי במוסדות הלאומיים גאל גרינוולד אמר לחוואים: "אמר לי יהודי שביתו לומדת באוניברסיטת קולומביה וחוותה את האנטישמיות שם באופן ישיר שיהדות ארה״ב הבינה לאחרונה שהעתיד של העם היהודי כולו נמצא בארץ ישראל. ואני אומר לכם שהעתיד של העם בארץ ישראל - תלוי בהתיישבות ואתם החוואיות והחוואים יחד עם ילדיכם אתם חוד החנית של ההתיישבות בארץ ישראל, חוד החנית של העם היהודי. אתם שומרים על אדמות המדינה, על עתודות הפיתוח וההתיישבות שלנו במשך דורות קדימה. לכן אנחנו בחטיבה נעשה כל מה שאפשר כדי לבסס, לחזק ולהרחיב את החוות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר