"חרב על בית המדרש": בעיתונות החרדית תוקפים את החלטת בג"ץ על גיוס בחורי הישיבות

בבוקר שאחרי ההחלטה ההיסטורית של בית המשפט העליון, שערי העיתונים של המגזר החרדי בחזית משותפת נגד הפסיקה • בעיתון "המבשר" הגדירו את הצבעת השופטים כ"סכנה חמורה לעתידה של המדינה" • "המודיע": "בג"ץ מכריז מלחמה"

עיתון המגזר החרדי יתד נאמן ביום שאחרי פסיקת בג"ץ ההיסטורית לגיוס תלמידי הישיבות. צילום: ללא

שערי העיתונים החרדים - יתד נאמן, המבשר והמודיע, תוקפים בחריפות הבוקר (רביעי) את החלטת בית המשפט העליון לגייס את תלמידי הישיבות ולהפסיק העברת כספי תמיכות לישיבות ולכוללים עבור תלמידים שלא קיבלו פטור.

״חרב על בית המדרש״, זועקת הכותרת של ״יתד נאמן״, הביטאון המזוהה עם מפלגת דגל התורה. ״שופטי בג״ץ פערו פה אחד נגד דורי דורות של תורה בטהרתה״.

עיתון המגזר החרדי יתד נאמן ביום שאחרי פסיקת בג"ץ ההיסטורית לגיוס תלמידי הישיבות, צילום: ללא

על שער עיתון ״המודיע״ של מפלגת אגודת ישראל מתנוססת הכותרת ״בג״ץ שובר את הסטטוס קוו ומכריז מלחמה על עולם התורה״. העיתון גם מדווח על ״צהלה בארגוני השמאל שנעזרו שוב בבג״ץ לרמיסת רצון העם״.

"המודיע", המזוהה עם אגודת ישראל. "בג"ץ שובר את הסטטוס קוו",

בעיתון ״המבשר״ מתארת הכותרת הראשית: ״סכנה חמורה לעתידה של המדינה בהישמט העוגן המרכזי שמבטיח את הישרדותה בין חורשי רעתה״.

"המבשר": "סכנה חמורה לעתיד המדינה", צילום: ללא

מיישרים קו

המסרים הללו מתכתבים עם התגובות שפרסמו אתמול (שלישי), הח״כים החרדים לפסק הדין הדרמטי של בג״ץ. ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה אמר כי ״בג"ץ הוא גוף דיקטטורי שתפס את השלטון מידי הממשלה הנבחרת והרשויות הדמוקרטיות ומבקש לכפות מלחמת דת ברחובות, וקרע בין יהודים. והיא לא תצלח. פסיקת בג"ץ היא לא 9 שופטים מול 0 מתנגדים. היא 9 שופטים מול 3,500 שנות לימוד ממתן תורה עד היום הזה״.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, אמר: "פסיקת בג"ץ מובילה בהכרח לשתי מדינות כאן. אחת, זו המדינה שמתנהלת כפי שהיא, כעת. ומדינה נוספת בה בני הישיבות ימשיכו ללמוד תורה כפי שנהגו במדינה שבן גוריון הכריז עליה. אין כוח בעולם שיוכל לכפות על אדם שנפשו חשקה בלימוד תורה, להימנע מכך".

יו"ר ש"ס ח״כ אריה דרעי תקף אתמול גם הוא: "העם היהודי שרד רדיפות, פוגרומים ומלחמות רק בזכות השמירה על ייחודיותו – התורה והמצוות. זהו הנשק הסודי שלנו מול כל האויבים, כהבטחת בורא עולם. גם כאן, במדינת היהודים, לצד לוחמנו היקרים המחרפים נפש מול האויבים, נמשיך לשמור מכל משמר על חברת לומדי התורה המקיימים אותה מתוך הדחק".

"הם אלו שמשמרים את כוחנו הסגולי ומחוללים ניסים במערכה. אין שום כוח בעולם לנתק את עם ישראל מלימוד התורה וכל מי שניסה זאת בעבר - נכשל כישלון חרוץ. שום פסיקה שרירותית לא תבטל את חברת לומדי התורה בארץ ישראל, שהיא הענף עליו כולנו יושבים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר