מחיר פסיקת בג"ץ למגזר החרדי: 500-400 מיליוני שקלים בשנה

במגזר החרדי חוששים מעצירת הזכאות לסבסוד מעונות לתלמידי ישיבות, שתהווה מכה אנושה לכיס האברך החרדי • דאגה נוספת המטרידה את משפחות האברכים היא שתיפגע זכאותם להנחה בארנונה

חלוקת מזון במגזר החרדי. צילום: דודי ועקנין

המשמעות המעשית של פסיקת בג"ץ הדרמטית, הקובעת כי חייבי גיוס בגילים 26-18 אינם זכאים לתקצוב, עתידה לגבות גם מחירים כלכליים כבדים ומשמעותיים מהמגזר. לפי ההערכות מדובר על קיצוץ של 500-400 מיליון שקל לשנה בתקציבים השונים.

כביש 4 נחסם בשני הכיוונים בעקבות הפגנה נגד גיוס חרדים // דוד קשת

לשם כך טסו מנהיגי הציבור החרדי בימים אלה למסע התרמה בארה"ב. היעד הוא להשיג תרומות בגובה של 107 מיליון דולר, שאמורות לתת מענה לפגיעה הכלכלית בעקבות פסיקת בג"ץ לשנה הקרובה.

הרב דוב לנדו, מנהיג הציבור הליטאי, פנה לנדבנים ביהדות ארה"ב: "הצילו! שלטונות הרשע ובתי המשפט כרתו את התקציב של התורה ברשע וברשעות. אנא השלימו את החסר - ולא על חשבון התרומות הקבועות שלכם".

עתה חוששים במגזר החרדי מעצירת הזכאות לסבסוד מעונות לתלמידי ישיבות, שתהווה מכה אנושה לכיס האברך החרדי. מדובר בכ-1,500 שקלים לכל ילד בחודש, וכלל לא בטוח שכספי התרומות שיגויסו יוכלו לתת מענה גם לכך. החשש במגזר הוא שמשפחה חרדית שתיכנס למינוס נוסף של אלפי שקלים בחודש - לא תשרוד כלכלית ללא הכספים הללו וללא הכנסה ממקור אחר.

הרב לנדו לפני הטיסה לארה"ב, צילום: ללא

דאגה נוספת המטרידה את משפחות האברכים היא שתיפגע זכאותם להנחה בארנונה. משפחות שבהן האישה עובדת והבעל לומד עלולות לאבד את זכאותן להנחה משמעותית בארנונה, אם הגבר נמצא בשכבת הגיל המיועדת לגיוס (26-18).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר