לאחר כשלוש שעות - הושגה השליטה על השריפה שפרצה בהר הצופים בירושלים | תיעוד

25 צוותי כיבוי פעלו במקום על מנת לכבות ולמנוע את התפשטות האש • נבדקת אפשרות כי השריפה נגרמה כתוצאה מהצתה במטרה לפגוע בבסיס עופרית הסמוך • "בשעות הקרובות יישארו צוותי כיבוי בשטח כדי למנוע את התחדשות האש, ולבצע הגנה על כל האזור מהצתות נוספות והשלכת בקת"בים", נמסר מאיגוד הכבאות וההצלה

שריפה גדולה סמוך לבסיס "עפרית" בהר צופית\ללא

שריפת הענק בירושלים:  25 צוותי כיבוי פעלו לכיבוי שריפה שפרצה אמש (שלישי) בסמוך לבסיס עופרית בהר הצופים. צוותים נוספים מהמרכז הוקפצו למקום על מנת לגבות את התחנות בירושלים. לאחר שהלהבות בערו עד לקמפוס האוניברסיטה העברית, הושגה שליטה על האש. 

מאמצי כיבוי האש בשריפה שפרצה בהר הצופים בירושלים, צילום: חיים גולדברג \\ פלאש 90

השריפה ככל הנראה החלה בעקבות השלכת בקת"בים במורדות הדרומיים של הכפר עיסאוויה, ובעקבות הרוחות התקדמה לכיון הבסיס ולכיון בית החולים הר הצופים.

שריפות ביער צופים בירושלים \\ אבי גאלאן - דוברות כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים

השריפה פרצה בשדה קוצים בין שכונת עיסאוויה לבין הר הצופים. אחד מכיווני החקירה שנבדקים הוא שהשריפה נגרמה כתוצאה מהצתה בשכונת עיסאוויה, בניסיון לפגוע בבסיס הסמוך. לכן, הלילה (רביעי) פשטו כוחות צה"ל על הכפר הערבי בירושלים, כדי לאתר בין היתר את החשודים בהצתה שככל הנראה מסתתרים בו.

כוחות צה"ל פושטים על הכפר הערבי עיסוואיה \\ השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

ממחוז ירושלים של איגוד הכבאות וההצלה נמסר: "לאחר כשלוש שעות של מאבק באש, והגנה ללא פשרות על הבסיס עופרית, האוניברסיטה העברית, ובית החולים הדסה הר הצופים. השיגו לוחמי האש שליטה בשריפה".

מאמצי כיבוי השריפה בירושלים, צילום: חיים גולדברג \ פלאש 90

עוד אמר דובר מחוז ירושלים באיגוד, אודי סגל כי "במהלך שעות הלילה והבוקר, ישארו הצוותים הרבים בשטח, בכדי לבצע כיבוי סופי, וכן למנוע את התחדשות האש, ולבצע הגנה על כל האזור מהצתות נוספות והשלכת בקת"בים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר