מושכים זמן בצפון: הממשלה תאריך את שהות המפונים במלונות

ההחלטה הנוכחית על פינוי תושבי הצפון בתוקף עד 7 ביולי, וכעת היא מתוכננת להיות מוארכת עד לסוף אוגוסט • ההארכה נועדה לאפשר לישראל חופש תמרון לגבי החלטה על הגזרה הצפונית • בכירים ישראלים מזהירים כי האמירות מצד ארה"ב, שנועדו להרתיע את ישראל מלפתוח במלחמה, מקדמות למעשה תקיפות של חיזבאללה

מפונים בטבריה. צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

הממשלה צפויה לאשר בימים הקרובים החלטה להאריך את השהות במלונות למפונים מצפון הארץ, כך נודע ל"ישראל היום".

ההחלטה על פינוי התושבים בתוקף עד 7 ביולי, וכדי לייצר ודאות לתושבים על רקע הימשכות מצב המלחמה בצפון - מתכוננים הגורמים האמונים על כך להאריך את השהות במלונות עד לסוף חודש אוגוסט, לפחות בינתיים.

שלט בכניסה לעיר קרית שמונה, נשרף בגל השריפות שפקד את העיר בימים האחרונים‎, צילום: דוד כהן-ג׳יני

על רקע ההסלמה בצפון והסיכויים למלחמה גם על אדמת לבנון, נראה כי ההחלטה הזו משמרת את חופש הפעולה של הדרג המדיני באשר למיצוי השיחות בתיווך אמריקני, וכן באשר לאפשרות של מלחמה אם השיחות ייכשלו.

ברקע ההחלטה הזו, נפגש אתמול השר יואב גלנט עם השליח של הממשל האמריקני עמוס הוכשטיין בעניין ההיתכנות למלחמה בצפון. בעוד בארה"ב עוסקים בניסיון למנוע מלחמה על אדמת לבנון, בין היתר באמצעות נסיעותיו המרובות של הוכשטיין לאזור - עד כה לא נרשמה התקדמות בנושא. זאת, בעיקר בשל דרישת חיזבאללה לקשור בין התקיפות משטח לבנון להמשך המלחמה בעזה.

אין התקדמות, שר הביטחון גלנט, צילום: דובר צה"ל

על רקע ההגעה לסיום המשימות ברפיח - מעריכים בישראל כי עשויה להיווצר הזדמנות להסכם, אך חוששים כי התגובות האמריקניות לא מסייעות לכך. כך, למשל, דבריו של צ'ארלס בראון, ראש המטות המשולבים האמריקני, שלפיהם ארה"ב לא תוכל לסייע לישראל במקרה של תקיפות מצד חיזבאללה. האמירה הזו, שנועדה להרתיע את ישראל ממלחמה, למעשה מזמינה את חיזבאללה לתקוף לנוכח מה שנראה כמו זיהוי חולשה, מזהירים בכירים ישראלים.

מזמין את חיזבאללה לתקוף, צ'ארלס בראון, צילום: רויטרס

בדוברות עיריית קריית שמונה עדכנו את התושבים המפונים: "תושבים יקרים, אנו מעדכנים כי משרד התיירות גיבש את ההחלטה להארכת הפינוי. הצעת ההחלטה תובא בימים הקרובים לאישור הממשלה. ההחלטה ככל הנראה תהיה - הפינוי יוארך עד סוף אוגוסט. תיערכו בהתאם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר