שמונה חודשים אחרי הטבח: הונחה אבן הפינה לשכונה חדשה בקיבוץ בארי

הבנייה של שכונת השקמים תימשך כשנתיים • "אנחנו מקווים לחזור ל-100 אחוזי גן עדן ולא נסתפק יותר ב-95 אחוזי גן עדן", אמר מזכיר הקיבוץ

טקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בקיבוץ בארי. צילום: שמואל בוכריס

אבן פינה לשכונה חדשה בקיבוץ בארי הונחה היום (יום שני) בטקס מרגש.

גילי מולכו, מזכיר קיבוץ בארי, בירך על הקמת השכונה החדשה ואיחל: "אנחנו מקווים לחזור ל-100 אחוזי גן עדן ולא נסתפק יותר ב-95 אחוזי גן עדן".

טקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בקיבוץ בארי, צילום: שמואל בוכריס

ב"שכונת השקמים" עתידים להבנות מן היסוד 52 בתים חדשים, זאת אחרי שב-7 באוקטובר נהרסו בקיבוץ בארי כ-150 בתים ומבנים ציבוריים במהלך התקפת חמאס.

הטקס עצמו סימל את תחילת השיקום הפיזי של הקיבוץ, ש-101 מחבריו נרצחו ו-11 מחבריו עדיין נמצאים בידי חמאס ברצועת עזה. בניית השכונה צפויה להסתיים בעוד כשנתיים, עד אז יגורו חלק נרחב מהחברים בקיבוץ בארי הזמני, סמוך לקיבוץ חצרים.

בטקס הופיע הזמר עידן רייכל, שגם בירך: "אני מאחל הצלחה לכל תושבי השכונה החדשה בבארי".

קיבוץ בארי אחרי 7 באוקטובר, צילום: לירן מולדובן

משה אדרי, ראש מנהלת תקומה היוצא, אמר: "זה אירוע של תקומה, שחשוב מאוד לבארי ולעם שלנו. למרות האסון, אתם מצליחים לבנות מחדש וזה חלק מהניצחון". "בניית השכונה החדשה מייצגת לחלוטין את החזון שלנו כמנהלת תקומה, אנחנו באים יחד אתכם לחדש וליישב את היישובים", הוסיף אדרי. "אני שמח שנפל בחלקי לקחת חלק בתהליך הזה. אני מצפה לחזור ולהתארח כאן בעוד שנתיים".

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר: "חברי בארי, אתם הגיבורים האמיתיים של המקום הזה. אחרי האסון הנורא, יומיים אחרי שיצאתם מפה, אמרתם לי, 'ביום ראשון אנחנו מפעילים את המפעל - זה הסמל של התקומה שלנו'. אתם באמת נותנים לנו את התקווה והיום אתם עושים את זה עם השכונה החדשה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר