מרגש: יובל שרעבי, בתו של יוסי שרעבי ז"ל מבצעת את "הביתה" באירוע תגלית // צילום: משה בן שמחון

אירוע תגלית השנתי נערך בנוכחות משפחות החטופים: "אתם החיילים שלנו בעולם"

אירוע הסולידריות וההוקרה השנתי של ארגון "תגלית" התקיים אתמול בסימן אחדות העם היהודי • מנכ"ל תגלית: "15 אלף צעירים יהודים יגיעו לכאן הקיץ במפגן של תמיכה ואחדות" • ד"ר מרים אדלסון: "כמו החיילים, גם אתם מתקבלים כאן כגיבורים בזכות מלחמתכם בחזית דעת הקהל העולמית"

[object Object]

אירוע ההוקרה השנתי של ארגון "תגלית" נערך היום (שני), ב"מיני ישראל" בסימן סולידריות והוקרה של הארגון בנושא אחדות העם היהודי במלחמה בהשתתפות יותר מ-2,000 משתתפים, בוגרי ומתנדבי תגלית המהווים 'שגרירים' של ישראל במדינות שבהן הם חיים ומדגישים את תרומת הארגון לחיזוק מדינת ישראל ולעידוד הקשר שלה עם יהודי התפוצות.

בתגלית, הגוף העיקרי המחבר צעירים יהודים מרחבי העולם לישראל, במטרה לבנות עבורה כיפת ברזל ציונית אסטרטגית, השתתפו עד היום כ-850 אלף צעירים.

ארוע סולידריות של תגלית בהשתתפות אלפי סטודנטים יהודים מהתפוצות.,

לאירוע החגיגי הגיעו בכירים רבים מהמשק הישראלי וביניהם: מו"ל "ישראל היום" והתורמת המרכזית לתגלית, ד"ר מרים אדלסון; בעל השליטה ב'מבטח שמיר' ויו"ר הוועד המנהל הישראלי של תגלית מאיר שמיר; קצין חינוך ראשי, תא״ל אופיר לויוס; דובר מערך ההסברה לשעבר אילון לוי; מפקדת גדוד קרקל אור ליבני-בן יהודה; יובל שרעבי, בתו של החטוף יוסי שרעבי ז"ל, שגם שרה באירוע; נציגת ישראל לאירוויזיון עדן גולן; להקת התקווה 6, חגית יאסו, ועוד.

אופיר אנגל, החטוף ששוחרר משבי חמאס באירוע תגלית, צילום: יהונתן שאול

מנכ"ל תגלית גידי מרק, פתח את דבריו בבקשה מהנוכחים לעמוד דקת דומייה לזכר 13 הצעירים והצעירות, בוגרי תגלית, שהשתתפו במסיבת הנובה ונרצחו.

"כמעט כל צעיר יהודי שהגיע לישראל מאז אוקטובר, הגיע דרך תגלית", הוא אמר. "15 אלף צעירים יהודים יגיעו לכאן הקיץ, ואין זה מובן מאליו. להיות מוקף בחברים יהודים, להתגאות ביהדות, ללמוד עוד על מדינת ישראל ועל עצמכם וליצור קשרים לכל החיים - זה החזון של תגלית. לעולם לא נוותר על האחדות והתמיכה המשותפת שלנו".

תגלית. 13 מנרצחי פסטיבל הנובה היו בוגרי תגלית, צילום: יהונתן שאול

החיילים שלנו בעולם

ד"ר מרים אדלסון (גילוי נאות: מו"ל "ישראל היום"), פתחה את דבריה באומרה: "הכנתי נאום - אבל החלטתי לדבר מהלב. לפני 17 שנה בעלי, שלדון, אמר לי ׳יש לתגלית רשימת המתנה ארוכה, איך זה יכול להיות. אני זוכר שהוריי רצו לעלות לישראל אבל לא היה להם כסף׳. הוא הגיע ממשפחה ענייה, ובהמשך, כשכבר היה לו כסף, הוא הציע להם להביא אותם לישראל אבל הם אמרו לו שהם כבר זקנים. "אני לא רוצה שילדים יהודים יהיו זקנים ויפספסו את העלייה לישראל, ולכן אנחנו נסייע להעלות את כל הממתינים".

ד"ר מרים אדלסון באירוע תגלית 2024. "זקוקים לאנשים שמכירים את ההיסטוריה שלנו, שיודעים את האמת על ישראל", צילום: ארז עוזיר

"תמיד כשדיברתי עם ילדי תגלית אמרתי להם: אתם תהיו החיילים שלנו בעולם כשיקרה משהו לישראל. אנו זקוקים לאנשים שמכירים את ההיסטוריה שלנו, שיודעים מה קרה לנו במשך אלפי שנים, שיודעים את האמת על ישראל. אנחנו צריכים את האנשים האלה בכל העולם. שיהיו בבית הלבן, שיצביעו, שישפיעו. כיום החיילים שלנו הם ילדי תגלית. אתם נלחמים באנטישמיות, נלחמים בקולג', מנופפים בדגלי ישראל בכל פינה".

"לא חשבתי ש-7 באוקטובר יקרה, אבל כן חשבתי כל השנים שמשהו קטן יקרה - וצדקתי. אני רוצה להתפלל לחזרתם של החטופים, לשובם בשלום של החיילים שלנו, לאנשים שלנו ברחבי העולם. אני מודה לכל החיילים הישראלים מכל הדתות. אמשיך לומר: אתם החיילים שלנו בעולם. הגעתם לכאן באומץ רב בזמן מלחמה על קיומה של ישראל, ואני מצדיעה לכם על כך".

"זה מראה שיש לנו ילדים יהודים נהדרים ברחבי העולם עם ערכים, שעומדים ממול, גם לבד. בקרוב תצטרכו להיקרא באומץ למלחמה על דעת הקהל העולמית, היכן ששקרים ועלילות אנטישמיים היכו שורש. וכמו החיילים, גם אתם מתקבלים כאן כגיבורים בזכות מלחמתכם בחזית הזו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו