אבסורד: כך דווקא הפלג הירושלמי הצליח להתחמק מעצירת התקציבים

לאחר שנשללו התקציבים מהישיבות, מתברר כי דווקא הישיבות של הפלג הירושלמי המפגינות באופן קבוע נגד הגיוס, עדיין זוכות לתקציבים ממשרד הדתות • הקביעה שתלמידי ישיבות הפלג הירושלמי המוגדרים עריקים ולא התייצבו כלל לקבלת דיחוי, גורמת לכך שהם ממשיכים ליהנות מהכספים

"לכלא ולא לצבא": עשרות חרדים חוסמים את כביש 4 בשל חוק הגיוס

לאחר שנשללו התקציבים מהישיבות החרדיות, מתברר כי דווקא הישיבות של הפלג הירושלמי המפגינות באופן קבוע נגד הגיוס, עדיין זוכות לתקציבים ממשרד הדתות. הסיבה: אין חוק שמחייב את הישיבה לדאוג שהבחורים יתייצבו ויקבלו דיחוי משירות צבאי. החוק מחייב את הישיבה לדאוג רק לנוכחות, חובת ההתייצבות היא על התלמידים.

הקביעה  שלילת התקציבים הינה כלפיי "דחויי השירות", הובילה לכך שדווקא תלמידי ישיבות הפלג הירושלמי המוגדרים כעריקים ולא התייצבו כלל לקבלת דיחוי ממשיכים ליהנות מהכספים.

ממשיכים להינות, חרדים קיצוניים חוסמים את כביש 4 בקריאת "נמות ולא נתגייס", צילום: יוסי זליגר

כך, נוצר מצב אבסורדי לחלוטין, בו למשל, ישיבת פוניבז' בראשותו של נשיא הישיבה הרב אליעזר כהנמן, אינה מקבלת תקציבים עבור תלמידי הישיבה ואברכיה בגילאי 18 עד 26, בעוד ישיבת הדגל של הפלג הירושלמי בראשותו של ראש הישיבה הרב שמואל מרקוביץ', מקבלת תקצוב עבור תלמידי הישיבה באותם גילאים, בשל העובדה כי הגדרתם אינה תואמת במלואה את לשון פסיקת הבג"ץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר